تویوتا فورچونر، در حسرت ورود به ایران
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

تویوتا فورچونر، در حسرت ورود به ایران

وب‌سایت پدال: از جمله خودروهایی که پیرو قانون ممنوعیت «ورود خودروهای با حجم موتور 2500 سی‌سی و یا بالاتر» از راه‌یابی به بازار کشورمان باز مانده، تویوتا فورچونر می‌باشد. خودرویی ذاتاً آفرود که اینک به لباسی سخت زیبا نیز آراسته شده است.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016


توضیح اینکه، چرا خودروهایی به‌صرف چند سی‌سی حجم بیشتر پیشرانه، برچسب لوکس خورده و از ورود به بازار ایران باز مانده‌اند برایمان معمایی ست سخت لاینحل. گو اینکه در دنیای امروز، نه همه بالای 2500 سی‌سی‌ها، لوکس و اشرافی‌اند و نه کل زیر 2500 سی‌سی‌ها ارزان و مردمی. شما خوانندگان عزیز بهتر آگاهید که امروزه استفاده از تکنولوژی توربوشارژر، از تعداد سیلندرها و حجم پیشرانه‌های خودروهای جدید به نحو چشم‌گیری کاسته و چه بسی شاهدیم که خودروی عظیم‌الجثه‌ای همچون بام و سری 7 نیز از پیشرانه‌ای 2 لیتری بهره می‌برد. به‌راستی در این میان کدام‌یک لوکس‌ترند؟ فورچونر میان بها و یا سری 7 گران‌بها؟ البته در اینجا منظور از میان بها، در قیاس با استانداردهای جهانی می‌باشد نه بازار آشفته و بسته داخلی که قیمت هر خودروی وارداتی در آن دستکم دو یا سه برابر و یا حتی بالاتر از سرزمین اصلی آن است.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

بی‌شک، امروزه تویوتا یکی از سازندگان عمده خودروهای آفرود و شاسی‌بلند در دنیاست و در این میان، چنانچه با وضع قوانینی محدودکننده، خود را از نعمت برخورداری از محصولات مستحکم و توانمند ساخت این شرکت من‌جمله لندکروز، پرادو، فورچونر و… محروم سازیم؛ در یک کلام، به «خود تحریمی» دست زده‌ایم! زیرا این دسته خودروها بیش از آنکه لوکس و یا اشرافی باشند، نسخه‌هایی به تمام معنا کاربردی و عملیاتی هستند و شرایط نه چندان مطلوب جاده‌های کشور و وجود راه‌های صعب‌العبور فراوان در آن، اقتضاء می‌کند که این قسم از خودروها به تعداد فراوان وارد شوند. ضمن اینکه از مواردی همچون جان‌سختی، استهلاک پایین، سازگاری آنها با هوای و گرم و… هم به راحتی نمی‌توان گذشت. با این توصیفی که شد، انتظار می‌رود که مسئولان دلسوز و محترم هیئت دولت به اصلاحاتی چند در این قانون مبادرت نموده و لااقل برخی از خودروهای مستحکم و کاربردی را از شمول آن خارج نمایند.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

تویوتا فورچونر (FORTUNER) یک شاسی‌بلند آفرودی است که تاکنون تنها در دو نسل تولید شده است. نخستین نسل از آن به مدت ده سال، یعنی از سال‌های 2005 الی 2015 میلادی، در مدار تولید بود. نسل اول فورچونر، تنها یک‌بار و در سال 2011 میلادی، دستخوش فیس‌لیفت جزئی در بدنه خود شد. اما نسل جدید این خودرو، برای نخستین بار، در شانزدهم ماه جولای سال 2015 میلادی، در استرالیا و تایلند رونمایی شد. این خودرو که اساساً بر روی پلت‌فرم تویوتا هایلوکس ساخته و پرداخته شده، در طراحی خود از سبک ” KEEN LOOK” بهره می‌برد؛ سبکی که پیش‌تر، در نسل نوین کرولا هم به کار رفته است. تویوتا فورچونر را به یک لحاظ می‌توان یک خودروی جهانی هم دانست، خودرویی که امروزه در ممالک بسیاری از جمله تایلند، مالزی، اندونزی، هند، پاکستان، مصر، آرژانتین، ونزوئلا و نیز قزاقستان به تولید می‌رسد. این خودرو با دو پیشرانه متفاوت 2.7 و 4 لیتری در بازارهای کشورهای حوزه خلیج‌فارس عرضه می‌شود و در حال حاضر نیز، تمامی نسخه‌های این خودرو که به بازار امارات صادر می‌شوند ساخت کشور تایلند هستند.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016


چندی پیش، سایت «DRIVEARABIA» نسل جدید این خودرو را مورد تست و ارزیابی خود قرار داد که آنچه در ذیل می‌آید برگردانی از آن متن است.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

به‌تازگی شرکت الفطیم موتورز (AL FUTTAIM MOTORS) اقدام به عرضه نسخه کاملاً جدید تویوتا فورچونر در بازار امارات نموده است. نمای خارجی و داخلی آن به طراحی نوینی مجهز شده و تقدیر بر آن بود که نسل دوم این خودرو پیش از رسیدن به سواحلمان به معرض نمایش گذاشته شود. ما نیز این بخت را داشتیم که با این خودرو – هنگام طوفان بزرگ پیش از موعدی که در ماه جاری روی داده بود- در جاده‌های عادی و آفرود رانندگی بکنیم.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

 

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016


بی‌شک نمای خارجی فورچونر تغییر اساسی و بهبود گسترده‌ای نسبت به نسل پیشین آن نموده است، ویژگی‌هایی همچون چراغ‌های LED جلو که با سیستم روشنایی در روز ترکیب شده و با کروم جلوپنجره نیز محاط شده‌اند، در آن دیده می‌شوند. این خودرو تنها از لحاظ بصری نیست که بهبود یافته، بلکه در شاسی کاملاً جدید آن نقطه‌جوش‌های بیشتری به کار رفته، که همین امر در جای خود، به استحکام و سختی آن افزوده است. ضمن اینکه، یک میله تثبیت‌کننده هم در عقب آن نصب شده است.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

حال نگاهی به داخل این SUV هفت نفره می‌اندازیم. تیپ خودروی در اختیارمان، از تریم VXR بود و مواردی همچون روکش‌های چرم نما در صندلی‌ها، بخشی از داشبورد و درب‌ها و نیز یک صفحه نمایش لمسی مولتی‌مدیا 7 اینچی در میانه کنسول آن، مشاهده می‌شد. وجود پلاستیک‌های سخت، هنوز هم از ویژگی‌های بارز این کابین است ولی حجم آن نسبت به نسل پیشین این خودرو بسیار تقلیل یافته است. تجهیزات دیگر هم، شامل مواردی همچون سامانه دوربین دید عقب، پورت‌های USB و AUX و شش بلندگوی سیستم صوتی، می‌گردید.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

بر روی جاده‌های آسفالته، سواری تویوتا فورچونر، با نصب و تنظیم یک سیستم تعلیق جدید، واقعاً بهبود یافته است، و این سیستم سواری راحت‌تری را برای این خودرو به ارمغان آورده است. البته ما نتوانستیم هندلینگ این خودرو را، به سبب بارندگی شدید و احتیاطی که در طی رانندگی در شهر اعمال می‌شد، بیازماییم. از سویی، ماهیت 4×4 این خودرو نیز کمک نمود تا بلکه به آسانی و سهولت بتوان بر برخی از چاله‌ها و گودال‌های عمیق، چیرگی و غلبه یافت.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016


در زیر کاپوت خودروی فول آپشن مان، همان پیشرانه 6 سیلندر و 4 لیتری از نسل پیشین آن جای خوش نموده بود، پیشرانه‌ای با توان 235 اسب بخار. ولی در حال حاضر، این پیشرانه به یک گیربکس کاملاً جدید 6 سرعته اتوماتیک مجهز شده بود. ضمن اینکه، خروجی پیشرانه به نحو چشمگیری بهبود یافته، هرچند که از میزان مصرف سوخت آن نیز به لحاظ تئوری اندکی کاسته شده است.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016


در دومین بخش از تست رانندگی، این فرصت به ما داده شد تا بلکه حرکت در مسیرهای آفرود را آغاز نماییم. درحالی‌که مدل قبلی این خودرو، نسخه‌ای قابل و توانمند در مسیرهای آفرود بود، پس جای شگفتی نیست که فورچونر جدید تپه‌های شنی را کوفته و اسباب سربلندی‌مان را فراهم نماید. با توجه به شرایط آب و هوایی، نتوانستیم ناظر تمامی پتانسیل‌های موجود در این خودرو باشیم، ولی آنچه که واضح بود، این خودرو نسبتاً به آسانی و سهولت رانده و مدیریت می‌شد. ماسه‌های صحرا بر اثر بارش باران سفت‌وسخت شده بودند پس اگر قصدش را هم داشتیم، مجبور نبودیم که از فشار باد تایرها کاسته و یا توان زیادی را صرف غلبه بر تپه‌های شنی نماییم. نگهداری دنده در حالت "4H” برای چیره شدن بر هر مانعی که با آن برخورد می‌کردیم کافی بود و تقریباً هیچ کسی در مسیری که ما در عصر آن روز پیمودیم، در تپه‌های شنی گیر نکرد.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

به‌راستی تویوتا مدل 2016 فورچونر را به‌روزرسانی و ارتقاء داده است، به‌خصوص از لحاظ طراحی و نیز راحتی. گو اینکه قابلیت‌های مکانیکی آن نیز کما فی السابق کاملاً دست نخورده باقی مانده است. از سویی، بهای این خودرو هم به میزان قابل‌توجهی افزایش نیافته است. مدل پایه 2.7 لیتری با تریم GXR، که از توانی معادل 164 اسب بخار برخوردار است، با بهایی معادل 105,900 درهم فروخته می‌شود، درحالی‌که مدل رده تاپ با تریم VXR، با بهایی معادل 139,000 درهم.

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

مشخصات فنی

پیشرانه 4 لیتری

تعداد سیلندر: 6 عدد

حجم موتور: 3956 سی‌سی

توان: 235 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

گشتاور: 383 نیوتن‌متر در 3800 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 9 ثانیه

حداکثر سرعت: 187 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 12.6 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

پیشرانه 2.7 لیتری

تعداد سیلندر: 4 عدد

حجم موتور: 2694 سی‌سی

توان: 164 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

گشتاور: 249 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 11.3 – 12.2 ثانیه

حداکثر سرعت: 170 – 180 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 12.4 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

سیستم فنربندی جلو: بازوهای جناغی دوبل، میله تثبیت‌کننده

سیستم فنربندی عقب: پنج عضوی (5-LINK)، فنرهای مارپیچ، میله تثبیت‌کننده

نوع گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک

نحوه انتقال نیرو به چرخ‌های خودرو: 4×4 PART TIME

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4795/1855/1835 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2750 میلی‌متر

گنجایش محل بار: 348 لیتر

ظرفیت مخزن بنزین: 80 لیتر

وزن: 1756 الی 1845 کیلوگرم

اندازه‌های تایرهای جلو و عقب: 265/60 R 18 (تیپ VXR) و 265/65 R 17 (تیپ EXR و GXR)

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

ایمنی

5 ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا

7 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای و زانویی) – نسخه‌های سفارش امارات تنها از 3 عدد کیسه هوا بهره می‌برند

سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)

سیستم کمکی ترمز (BA)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

سیستم کنترل پایداری (ESC)

سیستم ضد لغزش (TCS)

سیستم نوسان گیر یدک‌کش (TSC)

سیستم کمکی حرکت از روی تپه (HILL START ASSIST)

سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (DOWNHILL ASSIST CONTROL)

قفل دیفرانسیل عقب (REAR DEFFERENTIAL LOCK)

سیستم ISO FIX برای صندلی کودک

و…

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016

تجهیزات (نسخه VXR در بازار امارات)

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS ENTRY) + استارت دکمه‌ای

سامانه تعویض دنده از پشت فرمان (PADDLE SHIFTER)

کروز کنترل و سوئیچ آن بر روی فرمان

تنظیم ارتفاع اتوماتیک چراغ‌های جلو

درب برقی عقب

استراحتگاه میانی دست در جلو

محفظه خنک‌کننده عینک

صفحه نمایش لمسی به سایز 7 اینچ

روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو به همراه سیستم همراهی راننده در نقاط تاریک

تنظیم اتوماتیک تراز چراغ‌های جلو

فرمان با پوشش چرمی + تریم چوبی

صندلی‌ها با پوشش چرمی

کانال‌های تهویه برای سرنشینان عقب

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک

لوله‌های اگزوز کرومی

ریل سقفی

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث

شیشه عقب بخارزدا

چراغ‌های LED عقب

شش عدد بلندگو

و…

اولین ملاقات با تویوتا فورچونر مدل 2016


قیمت

در امارات: 105/900 درهم (نسخه 2.7 لیتری، تیپ EXR) و 127/900 درهم (نسخه 4 لیتری، تیپ GXR) و 139/900 درهم (نسخه 4 لیتری، تیپ VXR)

محل ساخت نسخه‌های سفارش امارات: کشور تایلند



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: تویوتا فورچونر، در حسرت ورود به ایران , تویوتا فورچونر , مشخصات تویوتا فورچونر , اطلاعات تویوتا فورچونر , قیمت تویوتا فورچونر , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

تانک لکلرک، خرس فرانسوی بی رحم

میلیتاری نیوز: تانک لکلرک " Amx leclerc " توسط شرکت جیات "giat" که امروزه با نام نکستر شناخته می شود طراحی و تولید شده است. تانک لکلرک برای اولین بار در سال 1992 در ارتش فرانسه عملیاتی شد و سه سال بعد یعنی در سال 1995 به امارات متحده عربی صادر شد و مورد استفاده این کشور قرار گرفت.

همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید


نمونه ی پیشرفته تر این تانک Leclerc MK2 می باشد که با بهبود سیستم هدایت و کنترل در سال 1998 در فرانسه به کار گرفته شد . ارتش فرانسه تعداد 354 عدد از این تانک را در اختیار دارد که آخرین سفارش ساخت این تانک مربوط به سال 2007 میلادی برای تولید 52 عراده از این تانک می باشد . امارات متحده عربی نیز در در سال 2004 تعداد سیصد و نود دستگاه به همراه 40 خودروی زرهی ساخت شرکت نکستر را طی قراردادی از فرانسه تحویل گرفت.

همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید


سیستم های ارتباطی

تانک لکلرک به سیستم مکان یابی فایندر مخفف (fast information, navigation, decision and reporting system) مجهز میباشد که توسط شرکت سازنده ی این تانک یعنی نکستر ساخته شده است . سیستم مکان یابی فایندر به لکلرک یک نقشه ی رنگی را می دهد که در آن موقعیت نیروهای متحد و هم چنین موقعیت دشمنان و اهداف متخاصم در آن مشخص می باشد. این سیستم هم چنین برای مسیریابی و برنامه ریزی ماموریت در این تانک مورد استفاده قرار می گیرد .

همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید


علاوه بر این تانک لکلرک مجهز به سیستم موسوم به Tis می باشد . "تیس" این قابلیت را به لکلرک می دهد تا اطلاعات دیجیتالی از قبیل وضعیت تاکتیکی و دستورات نمایشی بین تانک و مقامات بالاتر بر روی یک نقشه به صورت پس زمینه نمایش داده شود.

تسلیحات تانک لکلرک

بر روی این تانک 9 لوله پرتاب نارنجک های 80 میلی متری در هر دو طرف برجک نصب شده است. این تانک با استفاده از سیستم گالیکس می تواند نارنجک ضد نفر یا نارنجک های دودزا را به اطراف پرتاب کند . سلاح اصلی این تانک یک مسلسل 120 میلی متری با کالیبر 50 می باشد این توپ قادر به شلیک گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری آلمانی و ناتو هم هست اما ارتش فرانسه تنها از مهمات فرانسوی استفاده می‌کند. این تانک با استفاده از سیستم پایدار سازی خود قادر است در سرعت 50 کیلومتر در ساعت اقدام به شلیک به سوی اهداف کند .

همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید


علاوه بر این مسلسل دیگری بر روی سقف این تانک برای شلیک به سوی مواضع هوایی قرار داده شده است . سیستم کنترل آتش لکلر به توپچی یا فرمانده آن توانایی درگیری با ۶ هدف مختلف را تنها در ۳۰ ثانیه می‌دهد. عملکرد و مشخصات فنی این تانک توانایی حرکت با حداکثر سرعت 72 کیلومتر بر ساعت رو به جلو و به صورت دنده عقب 38 کیلومتر را در یک ساعت طی می کند . این تانک قابلیت عبور از خاکریزهایی به عمق سه متر و برجستگی های به ارتفاع 110 سانتی متر را دارا می باشد . برجک این تانک قادر در 12 ثانیه یه دور کامل 360 درجه ای بزند . مخزن سوخت این تانک 1300 لیتر ظرفیت دارد که با این مقدار سوخت می تواند مسافتی 550 کیلومتری را طی کند.

  • وزن: 54 تن
  • طول: 9.78 با احتساب لوله ی توپ
  • طول بدنه: 6.88
  • عرض: 3.70 متر
  • تعداد خدمه: 3 نفر
  • زره: لایه ی محافظ کامپوزیتی مشتکل از سرامیک و فولاد
  • موتور: موتور دیزلی 8 سیلندری
  • حداکثر برد: 550 کیلومتر ( با احتساب سوخت ذخیره 650 کیلومتر )
  • قیمت: 9.3 میلیون یورو


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: تانک لکلرک، خرس فرانسوی بی رحم , تانک , خودرو جنگی , تانک جنگی , تانک لکراک , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

هیچ وقت از این خودروها، خسته نخواهید شد!

وب‌سایت پدال: خب می‌خواهید خودروی لذت‌بخش جدیدی را برای رانندگی روزانه و یا آخر هفته داشته باشید، اما از طرف دیگر هم نمی‌خواهید که حساب بانکی‌تان خالی شود. پس چاره چیست؟ اینجا 15 خودرویی را گردآوری کرده‌ایم که لحظات شادی را در پشت فرمان با قیمت نسبتاً ارزانی ایجاد می‌کنند. هیچ‌کدام از این خودروها شما را خسته نخواهند کرد و در حقیقت تعدادی از آن‌ها پرفرومنسی در حد کلاس جهانی ارائه می‌کنند که در بسیاری از خودروهای هم‌رده مشاهده نمی‌شود.

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار


نیسان جوک نیسمو RS

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 28920 دلار

علیرغم سن زیاد، نیسان جوک نیسمو RS یک کراس اوور کوچک غیرتمند است. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری به همراه توربوشارژر 215 اسب بخار قدرت و 210 پاوند فیت گشتاور را تقدیم چرخ‌های جلو می‌کند و با وجود گیربکسی 6 سرعته و دستی لحظات خوبی در انتظار شما خواهد بود.



دوج چلنجر

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 27990 دلار

نه! با قیمت کمتر از 35 هزار دلار نمی‌توانید چلنجر هلکت را بخرید اما می‌توانید برادر کوچک‌تر SXT یا SXT Plus با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری 305 اسب بخاری را انتخاب کنید. حتی با نسخه‌ی پایه‌ی پیشرانه، چلنجر مخصوصاً با پکیج Super Track لذت فراوانی دارد. این پکیج شامل رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی، نسبت اکسل پایین‌تر، سیستم تعلیق ارتقا یافته و فرمان اصلاح‌شده می‌باشد که چلنجر خوب را خوب‌تر می‌سازد!



فولکس‌واگن جتا GLI

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 27740 دلار

گلف GTI را دوست دارید اما از هاچبک ها متنفرید؟ خب فولکس با جتا GLI راه‌حل جدید را پیش رویتان می‌گذارد. جتا از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 210 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که می‌تواند با گیربکس 6 سرعته ی دستی یا 6 سرعته ی دوکلاچه جفت شود. برای عبور از راه‌های باریک و پیچ‌درپیچ قدرت بیش‌ازاندازه ای را در اختیار خواهید داشت.



سوبارو WRX

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 27390 دلار

برای قیمت زیر 35 هزار دلار می‌توانید با انتخاب سوبارو WRX نشان دهید که یک قهرمان مسابقات رالی نیز هستید! با 268 اسبی که از دل پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربوی جفت شده با گیربکس 6 سرعته دستی بیرون می‌آید به‌آسانی می‌توانید راه‌های پیچ‌درپیچ را پشت سر بگذارید و شاید هم‌ دلتان بخواهد کمی در راه‌های شنی و گلی گاز بدهید و مطمئن باشید که پولتان را جای درستی استفاده کرده اید.



شورولت کامارو

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 26695 دلار

یک خودروی پونی از نژادی اصیل مترادف است با شورولت کامارو! کامارو دینامیک رانندگی استثنایی را در پکیجی رترو ارائه می‌دهد. برای زیر 35 هزار دلار شما می‌توانید از بین پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 275 اسب بخار قدرت و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری 335 اسب بخاری یکی را انتخاب کنید. البته مطمئن باشید که هر دو نسخه لذت زائدالوصفی را به شما تزریق خواهند کرد.



فورد موستانگ اکوبوست

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 26545 دلار

پیشرانه‌ی پایه‌ی 6 سیلندر موستانگ را فراموش کنید و به‌سوی مدل اکوبوست 310 اسب بخاری بشتابید! زمانی که به پکیج پرفورمنس مجهز شود، شما سیستم تعلیق منحصربه‌فرد، رینگ‌های 19 اینچی، ترمزهای بزرگ‌تر، رادیاتور بزرگ‌تر، اکسل عقب با لغزش محدود و سیستم‌های کمکی الکترونیکی مخصوص را دریافت خواهید کرد.



سوبارو BRZ

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 26190 دلار

به خنده واداشتن راننده از این گوش تا آن یکی از مأموریت‌های اصلی سوبارو BRZ است و به لطف بالانس بی‌عیب و نقصش از پس این مأموریت غیرممکن برمی‌آید. شاید BRZ فقط 200 اسب بخار داشته باشد اما وزن سبک آن به معنی سریع بودن است. گیربکس 6 سرعته ی دستی این خودرو هم لذت‌بخش است و در رانندگی‌های روزانه لذت فراوانی ایجاد می‌کند.



سایون FR-S (تویوتا 86)

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 26100 دلار

سایون FR-S که برای سال 2017 تویوتا 86 خوانده خواهد شد برادر دوقلوی سوبارو BRZ است و همان بالانس استثنایی، وزن کم و هندلینگ را ارائه می‌کند. با این خودرو قادر خواهید بود که لحظات مفرح زیادی را داشته باشید و پیچ‌ها را سریع‌تر از بسیاری از خودروها طی کنید.



فولکس‌واگن گلف GTI

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 25815 دلار

به‌عنوان پدر این سگمنت، فولکس گلف GTI خودروی همه‌کاره‌ای است که پشت فرمان کاربردی بودن و لذت زیادی را ایجاد می‌کند. با تجهیز به پکیج پرفورمنس شاهد افزوده شدن ترمزهای ارتقا یافته، دیفرانسیل VAQ و 10 اسب بخار بیشتر خواهید بود که قدرت پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری و توربو را به 220 اسب بخار می‌رساند.



فورد فوکوس ST

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 25300 دلار

بودجه‌ی کافی برای خرید فوکوس RS را ندارید؟ خب چاره‌ی کار فوکوس ST است که با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربودار اکوبوست عرضه می‌شود و می‌تواند 252 اسب بخار قدرت و 270 پاوند فیت گشتاور تولید نماید. برخلاف اکثر هاچبک های داغ دیفرانسیل جلو، فوکوس ST تمایل دارد تا در قسمت عقب شاد باشد یعنی با خاموش کردن کنترل‌های کشش و پایداری می‌توانید در پیست دریفت کنید.



مزدا MX-5 میاتا

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 25735 دلار

یکی از ناب‌ترین خودروهای اسپورت موجود در بازار مزدا MX-5 میاتا است که بالانسی مثال‌زدنی، چابکی و وزن کم را ارائه می‌دهد. در تریم کلاب شما تجربه‌ی بهتری با سیستم تعلیق اسپورت استاندارد، ضربه‌گیرهای بیلشتین و دیفرانسیل لغزش محدود خواهید داشت.



مینی هاردتاپ کوپر S (دو در)

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 24950 دلار

عجیب‌وغریب بودن به‌عنوان خصیصه‌ی عمومی هاردتاپ کوپر S باقی‌مانده است اما همانند اکثر هاچبک های داغ، این فلفل ریز می‌داند که چگونه لحظات خوبی را رقم بزند. به لطف هندلینگ فرز و چابک مینی خواهید توانست راه‌های پرپیچ‌وخم را به‌آسانی طی کنید. با گیربکس 6 سرعته ی دستی استاندارد می‌توانید بخش اعظم عصاره‌ی وجودی پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری 189 اسب بخاری این خودرو را بکشید و حداکثر لبخند ممکن را بر صورتتان ترسیم نمایید.



فیات 500 آبارث

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 23570 دلار

با صدای اگزوزی که شبیه حمله‌ی دسته‌ی بزرگی از زنبورهاست، هیچ‌وقت این فلفل ریز و تند و داغ را با هیچ‌چیز دیگری اشتباه نخواهید گرفت! علیرغم پیشرانه‌ای 4 سیلندر و توربو با 1.4 لیتر حجم، خروجی 160 اسب بخاری در انتظار شماست. این کوچولو بسیار سریع است و زمانی که با سیستم تعلیق اسپورت ترکیب شود، قادر خواهید بود تا انواع و اقسام شیطنت‌ها را با آن انجام دهید.



هیوندای ولوستر توربو

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 23435 دلار

اولین تلاش هیوندای در رده‌ی هاچبک های داغ ولوستر توربو است که توازن مناسبی از قدرت و چابکی را ارائه می‌دهد. با یک درب در طرف راننده و دو درب در طرف سرنشین، ولوستر توربو دو خودرو در یکی است!



فورد فیستا ST

سرعتِ ارزان! 15 خودروی لذت‌بخش با قیمت زیر 35 هزار دلار

قیمت پایه: 21845 دلار

شاید خریدن هاچبک های داغ معامله‌ی قرن باشد! فورد فیستا ST با طبیعت چموش خودش، از پیشرانه‌ای 4 سیلندری و 1.6 لیتری با 197 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که منحصراً به گیربکس 6 سرعته ی دستی جفت شده است. این ترکیب وقتی با سیستم تعلیق خاص هماهنگ شود، فیستا را به ولگردی تبدیل می‌کند که دوست دارد در پیچ‌ها قسمت عقب را تکان دهد و تمام مهارت‌های شما را به چالش بکشاند.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: در یک دهه‌ی گذشته بسیاری از خودروسازان، از رده خارج کردن گیربکس‌های دستی را شروع کرده‌اند و آن‌ها را با نمونه‌های دو کلاچه و کاراتر جایگزین نموده‌اند. معنی اقدامات انجام‌شده توسط خودروسازان این است که متأسفانه بسیاری از خودروهای اسپورت موردعلاقه‌ی ما در نسل جدید خود فاقد گیربکس دستی خواهند بود و موجبات غم و ناراحتی ما را فراهم خواهند آورد.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی

از سوی دیگر برخی خودروهای اسپورت وجود دارند که هیچ‌وقت گیربکس دستی حتی به‌صورت آپشن هم در فهرستشان وجود نداشته است مثل نیسان GT-R. متأسفانه آمار فروش دروغ نمی‌گویند و برای بسیاری از خودروسازها، فروش خودروها با گیربکس دستی پایین‌تر بوده و بنابراین بیش از این صرفه ندارد تا خودروساز این‌گونه گیربکس‌ها را توسعه دهد، مخصوصاً برای خودروهایی که مقادیر زیادی از گشتاور را انتقال می‌دهند و گیربکس‌های قوی‌تری نیاز دارند. همچنین گیربکس‌های اتوماتیک سریع‌تر و کاراتر از نمونه‌های دستی هستند.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی

اینجا لیستی از 10 خودروی جذاب و برجسته تهیه‌شده که دیگر با گیربکس دستی قابل سفارش نخواهند بود.

آکورا NSX

به نظر می‌رسید که باید تا ابد منتظر این خودرو می‌ماندیم اما سرانجام NSX از راه رسید و از یاد برد که گیربکس دستی داشته باشد! متأسفانه تمام مدل‌های آکورا NSX فاقد گیربکس دستی هستند و این خودروساز ژاپنی نیز قصدی برای بازگشت به قدیم ندارد و دلایل خوبی نیز برای این کار دارد. NSX حالا تکنولوژی بالایی دارد و استفاده از گیربکس دستی دیگر با فلسفه‌ی این خودرو چندان سازگاری ندارد. NSX اصلی گیربکس دستی 5 یا 6 سرعته و یک نمونه‌ی اتوماتیک 4 سرعته داشت.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



آئودی TT RS


علیرغم شایعات موجود مبنی بر اینکه TT RS با گیربکس دستی عرضه خواهد شد اما باید گفت که متأسفانه چنین چیزی صحت ندارد. خودروساز آلمانی اخیراً آخرین نسخه از کوپه‌ی داغ خود را با پیشرانه‌ای 5 سیلندر و 2.5 لیتری با 400 اسب بخار معرفی کرده اما دنده‌ای برای تعویض با دست وجود ندارد. تنها گیربکس در دسترس نمونه‌ی 7 سرعته S ترونیک آئودی است.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



آئودی R8

آئودی R8 یکی از آن خودروهای اسپورت عالی است که نه‌تنها نمایی جذاب دارد بلکه برای رانندگی نیز بسیار لذت‌بخش است. متأسفانه با توقف عرضه‌ی نسل جدید این خودرو با گیربکس دستی، مقدار زیادی از لذت نیز ازدست‌رفته است. اگر دنبال R8 با گیربکس دستی هستید باید به فکر نسل پیشین این خودرو با گیربکس زیبای دستی باشید.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



ب‌ام‌و M5

نسل آینده‌ی M5 در زمان تست شکار عکاسان شده و اخبار تائید کرده‌اند که این خودرو با گیربکس دستی عرضه نخواهد شد. در حقیقت ب ام و آپشن گیربکس دستی را از اواخر امسال برای M5 غیرفعال خواهد کرد بنابراین اگر خواهان یکی از این نمونه‌ها هستید بهتر است که عجله کنید. بسیاری از طرفداران دراین‌باره ناراحت هستند اما صفات و ویژگی‌های M5 از روزهای درخشان خود بسیار فاصله گرفته است. به‌علاوه حداقل M2 جدید هنوز هم با گیربکس دستی قابل سفارش است.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



ب‌ام‌و M6

همانند M5،M6 نیز گیربکس دستی خود را از دست خواهد داد. طبق گفته‌های رئیس بخش M ب ام و توجهات نسبت به گیربکس دستی M6 به صفر رسیده است. دیوانه‌وار‌تر آن است که گیربکس دستی کنونی مخصوصاً برای بازار ایالات‌متحده طراحی شده است و این بهایی ارزان نیست که سیستمی را برای کنترل 500 پاوند فیت توسعه دهید.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



کادیلاک CTS-V

کادیلاک CTS-V جدید ممکن است که حریفی قابل‌اعتنا برای سدان های رده‌بالای آلمانی باشد اما کادیلاک همچنین تصمیم گرفته تا گیربکس دستی را از جدیدترین مدل محو نماید. کادیلاک CTS-V از پیشرانه‌ای 8 سیلندر با 6.2 لیتر حجم استفاده می‌کند که 640 اسب بخار قدرت و 630 پاوند فیت گشتاور تولید می‌کند.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



فراری‌ها

متأسفانه درست است که حتی بهترین و جذاب‌ترین خودروهای موجود در جهان دیگر از گیربکس دستی استفاده نخواهند کرد اگرچه که چندین مدل محدود از فراری کالیفرنیاها با گیربکس دستی وجود دارند که در همین اطراف غرش می‌کنند اما طرفداران دوآتشه‌ی فراری باید در 599 دنبال گیربکس دستی باشند.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



همه مدل‌های لامبورگینی!

با معرفی لامبورگینی اوراکان که جایگزین گالاردو گردید، لامبو تصمیم گرفت تا با گیربکس دستی وداع کند. مدیرعامل لامبورگینی استفان وینکلمن گفت که تقریباً صفر درصد از گالاردوها با گیربکس دستی سفارش داده‌شده‌اند و پس‌ازآن بود که خودروساز مجبور شد تا در فرایند سفارش‌ها بازنگری کرده و گیربکس دستی را کنار بگذارد. تصمیمی که یک اشتباه نبود.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



مرسدس بنز SLC

ممکن است که این خودرو یک فراری یا لامبورگینی نباشد اما مرسدس بنز SLK یکی از معدود رودسترهای لوکس است که گیربکس دستی را عرضه می‌کند؛ اما خودروساز آلمانی SLK را با SLC جدید جایگزین کرده و گیربکس دستی را از آن حذف نموده است. در حقیقت، شما روزهای سختی را برای پیدا کردن خودروهای مرسدس بنز با گیربکس دستی خواهید داشت.

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی



پورشه 911 GT3

زمانی که پورشه جدیدترین نسل 911 GT3 را در موتورشو ژنو 2013 معرفی نمود، طرفداران فهمیدند که گیربکس دستی دیگر وجود ندارد. البته باید گفت که پورشه 911 R را هم معرفی کرده که شبیه GT3 است و گیربکس دستی دارد. حالا این خودروساز آلمانی خطاهای مربوط به این حذف را دیده و برای نسل آینده‌ی 911 GT3 این گیربکس را دوباره معرفی کرده است. سؤال بزرگ این است که چرا سایر خودروسازان مسیر پورشه را دنبال نمی‌کنند؟ شاید راننده‌های پورشه تنها کسانی هستند که واقعاً گیربکس دستی می‌خرند!

وداع 10 خودروی برجسته با گیربکس دستی


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خودرو با گیربکس دستی , گیربکس دستی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

اوراکان اسپایدر؛ گاو خشمگین لامبورگینی

وب‌سایت پدال: قیمت آغازین اوراکان رودستر که کمی از 250 هزار دلار بیشتر است، حدود 40 هزار بیشتر از برادر کوپه را طلب می‌کند. در کنار سقف نرم الکتروهیدرولیک (مشکی، قهوه‌ای و یا قرمز) تجهیزات جذاب دیگری همچون ترمزهای کربن سرامیک، چراغ‌های LED و رینگ‌های 20 اینچی "جیانو” توسط لامبورگینی اوراکان LP 610-4 به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند. همچنین صفحه‌نمایش TFT با نشان‌دهنده‌هایی دیجیتالی به‌عنوان جزئی از سیستم اطلاعات سرگرمی استاندارد اوراکان در دسترس قرار دارد. فرمان با کمک الکتریکی، دامپرهای مگنترولوجیکال نیز به‌صورت آپشن قابل سفارش هستند.

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر


وزن گونهٔ رودستر حدود 102 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخهٔ کوپه است اما پیشرانهٔ 10 سیلندری 602 اسب بخاری با ردلاین 8500 دور در دقیقه به‌صورت جالبی جلب‌توجه می‌کند. این قدرت مهیب توسط گیربکس خودکار دوکلاچه و 7 سرعته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و همین عملکرد باعث شده تا لامبورگینی مدعی شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت 3.2 ثانیه‌ای اوراکان رودستر با لانچ کنترل شود. رکورد 2.8 ثانیه‌ای ما با نسخهٔ LP 610-4 کوپه هرچند زمان سریع‌تری را نشان می‌دهد. ازآنجایی‌که توجهی ویژه به مبحث آئرودینامیک این گاو بی‌سقف صورت گرفته، لامبورگینی می‌گوید که سقف سرعت این مدل همانند برادر کوپه بوده و به 323 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر


متأسفانه به خاطر باران‌های حاره‌ای، امکان استفادهٔ زیاد از هوای آزاد و آزمایش عملکرد باز و بسته شدن سقف اوراکان رودستر فراهم نگردید اما علیرغم این تغییرات جوی، ما زمان 17 ثانیه‌ای برای باز شدن سقف را تائید می‌کنیم. این باز و بسته شدن می‌تواند تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت انجام گیرد.

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

رانندگی با اوراکان رودستر همانند برادر کوپه جذابیت‌های خاص خودش را دارد، خزنده، سریع و رضایت‌بخش با یک استثنا: صدا! اگر شما هارمونی عاری از هرگونه اشتباه را از یک لامبورگینی 10 سیلندر انتظار دارید، از سرتاپا خواهان آن می‌شوید که سقف باز باشد در غیر این صورت پنجرهٔ عقب به‌عنوان تنظیم‌کنندهٔ صدا برای صدای پیشرانه عمل می‌کند.

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

مشخصات لامبورگینی اوراکان LP 610-4 اسپایدر

قیمت پایه: 267545 دلار

مشخصات خودرو: پیشرانه در وسط، چهارچرخ محرک، 2 سرنشینه، 2 در کوپه

پیشرانه: 5.2 لیتری/602 اسب بخار قدرت/560 نیوتن‌متر گشتاور/40 سوپاپ 10 سیلندر

گیربکس: 7 سرعتهٔ خودکار دوکلاچه

طول/عرض/ارتفاع: 4.46/1.92/1.18 متر

شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت: 3 تا 3.4 (تخمین زده‌شده)

مصرف سوخت: 16.8/11.2/13.8 لیتر در هر صد کیلومتر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر

نگاهی اجمالی به گاو خشمگین لامبورگینی: اوراکان اسپایدر


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: لامبورگینی اوراکان , اوراکان , مشخصات لامبورگینی اوراکان , اطلاعات لامبورگینی اوراکان , قیمت لامبورگینی اوراکان , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.