تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون

وب سایت پدال: هنگامی‌که موتورسیکلت تورینگ (مسافرتی) Road Glide Ultra از سوی کمپانی مشهور و معتبر آمریکایی هارلی دیویدسون در سال 2011 به بازار آمد، با ابعادی غول‌آسا، امکانات رفاهی زیاد، صندلی‌های راحت و فضای بار سخاوتمندانه، محبوبیت بالایی کسب کرده و بفروش مناسبی دست‌یافت؛ اما در اوایل سال 2013 سازندهٔ آمریکایی اعلام کرد که تولید این موتورسیکلت تا پایان سال متوقف می‌شود. این امر موجب ناراحتی طرفداران هارلی شد چراکه Road Glide Ultra پرفروش‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین محصول این شرکت محسوب می‌شد. سرانجام تولید این موتورسیکلت تورینگ لوکس در سال 2013 متوقف شد درحالی‌که هیچ تاریخی برای معرفی جدید آن اعلام نشد؛ اما پس از 2 سال وقفه هارلی دیویدسون نسخهٔ جدید Road Glide Ultra را در سال 2015 و با مدل 2016 معرفی نمود.

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

Road Glide Ultra 2016 کاملاً جدید بوده و نسبت به قبل بهبودیافته است. تغییر دماغهٔ موتورسیکلت، تغییر گلگیرها، کاهش وزن، استفاده از رینگ‌های سبک‌تر و محکم‌تر آلومینیومی، تجهیز به امکانات جدیدی چون ترمز ABS و بهبود طراحی و آرگونومی کلی موتورسیکلت از تغییرات نسخهٔ جدید نسبت به مدل قدیمی بشمار می‌روند. Sharknose یا دماغهٔ کوسهٔ موتورسیکلت (دماغهٔ جلویی) در مدل 2016 از نو طراحی‌شده و 2 سانتیمتر به محل نشستن راکب نزدیک شده است که موجب می‌شود خواندن صفحه کیلومتر و دسترسی به صفحه‌نمایش لمسی و سیستم ارتباطی-سرگرمی موتورسیکلت راحت‌تر صورت گیرد. 

در این دماغه سه دریچهٔ هوا تعبیه‌شده که امکان تنظیم هوای عبوری از آن‌ها را به راکب می‌دهد و در هنگام رانندگی در هوای سرد می‌توان آن‌ها را به‌طور کامل بست. برای محافظت بیشتر از راکب در برابر باد، طول شیشهٔ جلو نیز به 34.3 سانتیمتر افزایش‌یافته که 10 سانتیمتر بیشتر از مدل‌های قبلی است. استفادهٔ فراوان از کروم خصوصاً در پیشرانه و اگزوزها نیز موجب شده Road Glide Ultra بسیار لوکس و مجلل به نظر برسد.

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

به لطف رعایت اصول آئرودینامیکی و استفاده از تونل باد جهت طراحی موتورسیکلت، هوا به‌صورت یکنواخت در اطراف راکب و سرنشین جریان خواهد یافت. به همین دلیل آشفتگی هوا در اطراف بدن بسیار کم احساس می‌شود به‌طوری‌که حتی در سرعت‌بالا و در بزرگراه فقط کمی عبور هوا را از بالای کلاه ایمنی و شانه‌ها احساس می‌کردیم. همین امر موجب می‌شد به‌راحتی اطلاعات صوتی سیستم ناوبری و اعلانات صوتی موتورسیکلت را بشنویم. برای کنترل و هدایت این موتورسیکلت عظیم‌الجثه به کمی تمرین و تلاش نیاز است. البته در مدل جدید، فرمان حدود 14 سانتیمتر به راکب نزدیک‌تر شده که کنترل آن را راحت‌تر کرده است. دو صندلی آن نیز بسیار راحت بوده و در اطراف دارای لبه هستند که بدن را به‌خوبی روی خود نگه می‌دارند. درحالی‌که صندلی سرنشین دارای تکیه‌گاه هم هست. همچنین هر دو صندلی راکب و سرنشین نیز قابلیت تنظیم ارتفاع به‌صورت برقی دارند. نتیجهٔ تمامی موارد و امکانات مذکور موجب شده که راکب ایده آل ترین موقعیت را پشت فرمان داشته باشد.

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

سازندهٔ آمریکایی در این موتورسیکلت مسافرتی از پیشرانهٔ Twin Cam 103 خود استفاده کرده است با این تفاوت که مجهز به خنک‌کنندگی دوگانه (یا Twin Cooled که هم با آب و هم توسط هوا خنک می‌شود) شده است؛ یعنی هارلی دیویدسون در این پیشرانهٔ دو سیلندر V شکل دوقلو، علاوه بر استفاده از شیوهٔ سنتی هواخنک، از سیستم آب‌خنک نیز استفاده کرده است. به عبارت بهتر در این پیشرانه از هر دو سیستم هواخنک و آب‌خنک به‌طور همزمان استفاده‌شده است که در نوع خود شاهکار بوده و موجب عملکرد بهتر پیشرانه خصوصاً در شرایط سخت می‌گردد. سیستم آب‌خنک به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در آن مایع خنک‌کننده در اطراف سر سیلندر به گردش درمی‌آید و سپس به دو رادیاتور که در پشت گلگیر جلو پنهان‌شده‌اند انتقال‌یافته و خنک می‌شود.

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

استفاده از سیستم Twin Cooled موجب دستیابی به ضریب تراکم 10 بر یک و افزایش 11 درصدی گشتاور نسبت به نسخهٔ استاندارد پیشرانهٔ Twin Cam 103 شده است. این پیشرانهٔ 1.7 لیتری 45 درجهٔ V2 قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاوری معادل 143 نیوتن متر تولید می‌کند که این گشتاور عظیم در دور موتور 3750 rpm به‌طور کامل قابل‌دستیابی است. این نیرو توسط گیربکس 6 سرعته و تسمه به چرخ عقب ارسال می‌شود. پیشرانه بسیار سریع و چالاک است و به‌سرعت به کوچک‌ترین فرمان دریچهٔ گاز پاسخ می‌دهد. حتی هنگام رانندگی در هوای گرم و در ترافیک با Road Glide Ultra، پیشرانه تنها مقدار متوسطی گرما از خود ساطع می‌کند که این امر به خاطر استفاده از سیستم مدیریت دما یا EITMS است. اگزوزهای کرومی دوقلو نیز صدای غرغر زیبایی منتشر می‌کنند که هرگز بلند و آزاردهنده نیست. دریچهٔ گازی سیمی آن پاسخ مناسبی به فرامین راننده می‌دهد و کروز کنترل الکترونیکی به‌صورت استاندارد در نسخهٔ Ultra وجود دارد.

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

این موتورسیکلت تنومند 418 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند تا 200 کیلوگرم بار را نیز حمل کند؛ بنابراین می‌توان هارلی دیویدسون Road Glide Ultra را یکی از بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین موتورسیکلت‌های حال حاضر دنیا دانست. همانند اکثر موتورسیکلت‌های تورینگ یا مسافرتی، Road Glide Ultra نیز از سیستم تعلیق نرم و راحتی سود برده و کیفیت کلی سواری آن خوب است. ترمزهای قدرتمند آن‌ در جلو مجهز به دو دیسک و در عقب دارای یک دیسک است و از کالیپرهای 4 پیستونه استفاده می‌کند. این ترمزها عملکرد بسیار خوبی دارند. بعلاوه سامانهٔ ABS نیز به‌صورت استاندارد در آن وجود دارد که به عملکرد بهتر ترمزها کمک شایانی می‌کند.

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

هرچند Road Glide Ultra ازلحاظ طراحی و ظاهر، کلاسیک به نظر می‌رسد اما ازنظر سرگرمی و تجهیزات کاملاً مدرن است. چراکه مجهز به سیستم صوتی باقابلیت اتصال بلوتوث، رادیو FM، AM و WB، سیستم ناوبری و پورت USB شده است که توسط صفحه‌نمایش لمسی 6.5 اینچی رنگی، دکمه‌های روی داشبورد، جوی استیک روی فرمان و یا حتی فرامین صوتی قابل کنترل است. سیستم صوتی آن مجهز به 4 بلندگو با 100 وات قدرت است که قدرت پخش صدای کاملاً خوبی دارد. تنها مورد منفی در اینجا، صفحه‌نمایش لمسی آن هنگام استفاده در آفتاب است که اطلاعات روی آن غیرقابل تشخیص می‌شود.

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

در کل هارلی دیویدسون Road Glide Ultra نسبت به هوندا گلدوینگ ازنظر حفاظت در برابر باد، راحتی سرنشینان، ظرفیت بار و تجهیزات استاندارد برتری دارد. بعلاوه این موتورسیکلت آمریکایی با مخزن سوختی با ظرفیت 22 لیتر، سیستم‌های امنیتی هوشمند، صندوق‌های باری به حجم 133 لیتر و دو خروجی برق 12 ولت، راحتی مناسبی را برای راکب خود به ارمغان می‌آورد. Road Glide Ultra با تجهیز به سه دریچهٔ هوا، حفاظت بیشتری از سرنشینان در برابر باد می‌کند، هندلینگ خوبی دارد، از سواری آرامی برخوردار است و صندلی‌های راحت‌تری دارد؛ بنابراین برای استفاده در مسافت‌های طولانی و همین‌طور برای کسانی که به دنبال مَرکَبی مجلل، راحت و زیبا هستند یکی از بهترین گزینه‌ها بشمار می‌رود. البته Road Glide Ultra قیمت پایه‌ای معادل 25,700 دلار دارد که برای یک موتورسیکلت به‌هیچ‌عنوان قیمت کمی نیست و با این مبلغ می‌توان یک تویوتا کمری یا شورلت مالیبو خرید؛ اما لذت رانندگی با این موتورسیکلت در هوای بهاری و در بزرگراه‌های ایالات‌متحده با هیچ خودرویی قابل‌مقایسه نیست.

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra

تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون Road Glide Ultra


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: تجمل روی دوچرخ با هارلی دیویدسون , هارلی دیویدسون , تجمل هارلی دیویدسون , موتور هارلی دیویدسون , قیمت هارلی دیویدسون , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

خودروهای بزرگ با قلب های تپنده کوچک!

zoomit.ir - حسین ریاحی: موتور‌های کوچک با سیستم‌های پرخوران اعم از توربوشارژر و سوپرشارژر، روز به روز محبوبیت بیشتری را میان خودروسازان می‌یابند. در ادامه ۱۰ خودروی بزرگ و سنگینی را معرفی خواهیم کرد که به پیشرانه‌های بسیار کوچک و کم مصرفی مجهز شده‌اند. با ما همراه باشید.  

 بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


با پیشرفت علم و توسعه‌ی تکنولوژی‌های مختلف، پیشرانه‌ها توانایی تولید توان بیشتری را در عین مصرف کم به ارمغان می‌آورند. وقتی تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد که پیشرانه‌ی شش سیلندر با قدرت خروجی انواع هشت سیلندر و مصرف نمونه‌های چهار سیلندر تولید کنید، دیگر توجیحی برای استفاده از پیشرانه‌های بزرگ و پرمصرف باقی نمی‌ماند. شاید پیشرانه‌‌های کوچک و مجهز به انواع توربوشارژر جذابیت و مزایای نمونه‌های تنفس طبیعی و حجیم‌تر را نداشته باشند، ولی از لحاظ کارایی نه تنها چیزی کم ندارد چه بسا در بسیاری از موارد بهتر نیز هستند. حال به معرفی ۱۰ خودروی نوین و بزرگ خواهیم پرداخت که تمامی آنها از پیشرانه‌هایی کوچک ولی قدرتمند بهره می‌برند.

کادیلاک CT6

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


پرچمدار جدید کادیلاک ابعادی تقریبا مشابه با بی ام و سری ۷ دارد اما از پیشرانه‌ی دو لیتری چهار سیلندر بهره مند است. البته این پیشرانه با کمک توربوشارژر ۲۶۵ اسب بخار تولید می‌کند که قابل مقایسه با قدرت پیشرانه‌ی شش سیلندر M54 بی‌ام‌و است.



مرسدس بنز اسپرینتر

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


خودروی تجاری اسپرینتر که نسل جدید آن به تازگی وارد بازار شده است، در گونه‌ی پایه‌ی خود از پیشرانه‌ی توربودیزل چهار سیلندر به حجم ۲.۱ لیتر استفاده می‌کند. علی‌رغم سایز کوچک، ولی این پیشرانه با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۹ نیوتون متر کاملا پاسخگوی نیازهای این خودروی بزرگ است.



شورولت مالیبو 1LT

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


پیشرانه‌ی مالیبو واقعا کوچک است و با حجم موتور ۱.۵ لیتری بیشتر به یک پاکت شیر شبیه است. البته با نگاهی به مشخصات این پیشرانه متوجه خواهید شد که درست است با پیشرانه‌ی بسیار کوچکی طرف هستیم، اما اصلا نباید آن را دست کم گرفت. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر قدرت و گشتاوری برابر با ۱۶۳  اسب بخار و ۳۳۸ نیوتون متر دارد. تا همین چند سال پیش برای داشتن چنین گشتاوری به موتوری با حداقل حجم دو برابر نیاز بود.



فورد F-150

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


فورد F-150 یک وانت فول سایز است که امکان سفارش آن با پیشرانه های هشت و شش سیلندر وجود دارد ولی در مدل جدید آن، پیشرانه‌ی ۲.۷ لیتری از سری اکوبوست هم قابل سفارش است. شاید حجم این پیشرانه چندان با ابعاد بزرگ این وانت همخوانی نداشته باشد اما بیایید به مشخصات آن نگاهی کنیم. پیشرانه‌ی مذکور، شش سیلندر وی شکل با ۲۴ سوپاپ بوده و از سرسیلندر آلومینیومی بهره می‌برد. به کمک توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت این پیشرانه توانایی تولید ۳۲۵ اسب بخار قدرت را در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۵۰۸ نیوتون متر را در دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. 

اگر به ده سال قبل بازگردیم متوجه خواهید شد که پیشرانه‌هایی با این حجم حتی از نصف گشتاور این موتور هم گشتاور کمتری داشتند. برای مثال هیوندای سانتافه ۲۰۰۷ با پیشرانه‌ی ۲.۷ لیتری شش سیلندر، تنها ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد. فورد F-150 به واسطه‌ی پیشرانه‌ی ۲.۷ لیتری مذکور، در مدت زمان ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز به ۱۶.۱ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت. طی مسافت ۴۰۰ متر نیز در مدت زمان ۱۴.۳ ثانیه ممکن خواهد بود.



مرسدس بنز GLE300d

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


مرسدس بنز GLE300d  از پیشرانه‌ی یکسان با مدل اسپرینتر بهره‌مند است. البته در این خودرو از تکنولوژی BlueTec هم استفاده شده است تا مصرف سوخت و آلایندگی آن کاهش یابد. با اصلاحاتی که روی این پیشرانه‌ یتوربودیزل ۲.۱ لیتری انجام شده است، قدرت و گشتاور آن افزایش یافته و به میزان ۲۰۱ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون‌متر رسیده است. جالب است با این حجم موتور کم، GLE300d قابلیت یدک کردن باری به وزن ۳ تن را هم داراست. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز ۸.۹ ثانیه است که عدد خوبی برای خودرویی دیزلی آن هم با پیشرانه‌ی ۲.۱ لیتری محسوب می‌شود.



کادیلاک CTS

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


کادیلاک CTS نیز از پیشرانه‌ی مشابه با CT6 بهره می‌برد که در ابتدای مقاله معرفی شد. این پیشرانه‌ی دو لیتری از نوع DOHC است؛ یعنی دو میل سوپاپ در بالا دارد. برای هر سیلندر هم ۴ سوپاپ تعبیه شده است. توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت هم در این پیشرانه به کار رفته‌اند. با چنین تفاسیری این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۲۶۸ اسب بخار را در دور موتور ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۹۹ نیوتون متر را در در دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. اگر بخواهیم چنین گشتاوری را از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی دریافت کنید، نیاز به استفاده از موتوری با حجم تقریبی ۴ لیتر خواهید داشت. پیشرانه‌ی ۲ لیتری کادیلاک نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. CTS با این پیشرانه دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۸ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲۶.۸ ثانیه است.



ولوو XC90

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


شاید با دیدن ابعاد این اس یو وی ۲.۱ تنی انتظار برود که پیشرانه‌ای حجیم در زیر کاپوت آن قرار داشته باشد؛ اما اینطور نیست. پیشرانه‌ی ولوو چهار سیلندر خطی با حجم دو لیتر است. این پیشرانه، هم مجهز به توربوشارژر و هم سوپرشارژر است؛ به این دسته از پیشرانه‌های تویین‌شارژر Twin Charger گفته می‌شود. ولوو XC90 دارای قدرت ۳۱۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر است. شاسی‌بلند زیبای ولوو در مدت زمان ۶.۱ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت به سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این خودرو هم اکنون در بازار کشورمان موجود است.



بی ام و X5 xDrive40e هیبرید

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


حرف e در این خودرو نشان دهنده‌ی این است که این مدل از انواع هیبریدی پلاگین است. خودروهای پلاگین هیبرید انواعی هستند که می‌توان آنها را با اتصال به برق هم شارژ کرد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژردار X5 XDrive40e به یک الکتروموتور نیز متصل است. قدرت پیشرانه‌ی بنزینی ۲۴۱ اسب بخار است و با اضافه کردن قدرت الکتروموتور به این مجموعه، قدرت کلی سیستم حرکتی به ۳۰۹ اسب بخار خواهد رسید. چنین قدرتی X5 را قادر ساخته تا در مدت زمان ۶.۸ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو نیز روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. زمانی که شاسی بلند الکتریکی بی‌ام‌و روی حالت تمام الکتریکی قرار گیرد بردی تا ۱۹ مایل خواهد داشت و حداکثر سرعت نیز در این حالت به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.



آئودی A6

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


آئودی A6 از پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر استفاده می‌کند. این پیشرانه دارای توربوشارژر است و به تکنولوژی TFSI آئودی نیز مجهز است. سرسیلندر نیز آلومینیومی بوده و 16 سوپاپ را در خود جای داده است. حداکثر قدرت پیشرانه‌ی A6 برابر با ۲۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور نیز ۳۷۰ نیوتون متر در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه است. جعبه‌دنده نیز از نوع هشت سرعته‌ی خودکار با قابلیت تعویض دستی است. این مدل توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۱ ثانیه دارد. با این که A6 به پیشرانه‌ی توانمندی مجهز شده، اما بسیاری از کارشناسان که با آن رانندگی کرده‌اند، پیشرانه‌ی شش سیلندر ۳ لیتری نسل قبلی را بهتر عنوان کردند.



بی ام و 528i

خودروهای بزرگ مجهز به پیشرانه‌های کم حجم


 بی ام و 528i در کشورمان نیز طرفداران زیادی دارد. پیشرانه‌ی آن چهار سیلندر خطی و دارای حجم ۲ لیتر است. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت، توربوشارژر‌های دوگانه و زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها، این پیشرانه را قادر ساخته تا قدرت خروجی معادل ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متر را داشته باشد. این پیشرانه در مدل 328i نیز استفاده شده است؛ با توجه به بدنه‌ی سنگین‌تر سری ۵، پیشرانه‌ی ۲ لیتری مذکور فشار بیشتری را در این خودرو متحمل می‌شود و بدین ترتیب توانایی‌های حرکتی 328i را نخواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خودروهای بزرگ با قلب های تپنده کوچک! , خودروهای بزرگ با موتور کوچک , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

وب سایت پدال - سام کاویانی: ولو از پیشگامان بزرگ خودروسازی در دنیای امروز است و دستکم، سوابقی نود ساله را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده، سوابقی بس پربار که در جای‌جای آن نشان از عزمی درست جهت نیل به تکنیکی برتر دیده می‌شود. در تمامی این نه دهه، این برند شهیر سوئدی، اصول مهندسی را با وسواس و دقتی درخور توجه مراعات نموده و دوام و استحکام محصولاتش همواره زبانزد عام و خاص بوده است. 

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


ولو یکی از مبدعان بلندمرتبه دنیای خودروست و اگر در برهه‌ای از تاریخ تااندازه‌ای ناکام مانده بیشتر به عوامل اقتصادی بازار مرتبط بوده تا عوامل فنی. امروزه دنیای رقابت بسی بی‌رحم است و به کمتر برندی مجال جولان‌دهی می‌دهد، حتی اگر آن برند پهلوانی چون ولو باشد!

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


در ایران، بیشتر نام ولو را با کامیون‌های آن می‌شناسند و خودروهای سواری آن به‌ندرت در جاده‌ها دیده‌شده و یا اصلاً دیده نمی‌شوند! اما حال به نظر می‌آید که ولو قصد دارد گام‌های محکم‌تری را در این بازار برداشته و تااندازه‌ای بخت خود را در این عرصه بیازماید. از همین روست که بهترین محصول خود، یعنی XC90 را راهی دیارمان نموده است.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


ولو XC90، یک شاسی‌بلند کلان سایز سوئدی است که از بدو تولد تاکنون، تنها در دو نسل پیاپی عرضه‌شده است. نخستین نسل از آن، در سال‌های 2003 الی 2014 میلادی در مدار تولید بود، درحالی‌که نسل دوم و یا فعلی‌اش از اواخر سال 2014 میلادی، به‌عنوان مدل 2015 راهی بازارهای جهانی شد. طراحی بدنه آن توسط شخصی به نام توماس اینجنلیس (THOMAS INGENLATH) صورت پذیرفت. این طراح 52 ساله زاده آلمان، پیش‌تر در شرکت فولکس‌واگن و اقمار آن من‌جمله آئودی و اشکودا مشغول به کار بود. طراحی داخلی ولو XC90 نیز توسط روبین پیج (ROBIN PAGE) بریتانیایی انجام شد، نامبرده هم پیش‌ازاین، در کمپانی لوکس ساز بنتلی بریتانیا مشغول به فعالیت بود و طراحی کابین خودروهای این شرکت زیر نظر وی صورت می‌گرفت.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


ولو XC90 بر مبنای پلت‌فرم جدید این شرکت تکوین و توسعه یافته است. این پلت‌فرم به‌اختصار SPA نام دارد که مخفف عبارت SCALABLE PRODUCT ARCHITECTUR می‌باشد که معنای فارسی آن «ساختار تولید مقیاس‌پذیر» است. این پلت‌فرم، از ساختاری قوی‌تر، سبک‌تر و در عین حال ایمن‌تر و کاراتری نسبت به نسخه‌های پیشین خود برخوردار است. ازلحاظ ابعادی نیز، نسخه جدید XC90 نسبت به سلف خود، بلندتر، عریض‌تر و کوتاه‌تر شده است.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


نسل نوین XC90، با پیشرانه‌های متفاوت بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه می‌شود، اما نکته جالبی که در تمامی آن‌ها مشترک آن است مربوط به میزان حجم آنهاست، تمامی این پیشرانه‌های جورواجور تنها 2 لیتر حجم دارند! پیشرانه‌های بنزینی این خودرو با کد T6 و T5 عرضه می‌شوند. در این میان، نسخه T6 به سامانه توئین شارژ (توربو شارژ و سوپرشارژ) مجهز است و از توانی معادل 320 اسب بخار برخوردار است، درحالی‌که نسخه T5 تنها از سیستم توربوشارژر بهره برده و توان خروجی آن معادل 240 اسب بخار است. از سوی دیگر، پیشرانه‌های دیزلی این خودرو نیز با کدهای D4 و D5 عرضه می‌شوند. خروجی توان نسخه D4 که از سیستم توربوشارژر بهره می‌برد معادل 190 اسب بخار است. در عوض، نسخه D5 که از سامانه توئین توربو مدد می‌گیرد، از توانی معادل 225 اسب بخار برخوردار است. ولو XC90 در یک نسخه هیبریدی نیز عرضه می‌شود، این نسخه با کد معرف آن T8 شناسایی می‌شود. پیشرانه مذکور، از ترکیب یک پیشرانه بنزینی مجهز به سامانه سوپرشارژ و یک پیشرانه الکتریکی خلق شده و خروجی توان آن معادل 408 اسب بخار است.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


نسل جدید ولو XC90، از همان بدو ورود خود، مورد توجه رسانه‌های گروهی و مشاهیر و ثروتمندان عالم قرار گرفت و جوایز متعددی را هم درو نمود. از مهم‌ترین مشتریان این خودرو می‌توان به "کارل گوستاو” پادشاه سوئد اشاره داشت که نخستین خریدار این خودرو بود. به‌غیراز شخص پادشاه، افراد معروف دیگری هم از مشتریان آن بودند که ازجمله می‌توان به زلاتان، فوتبالیست معروف سوئدی اشاره نمود، این شخص دهمین خریدار این مدل بود. ایزابل اولسون، طراح سایت گوگل هم از دیگر مشتریان به نام این خودروست و نیز افراد دیگری که ذکر نام تمامی آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است. از طرف دیگر، ولو XC90 از طرف مجله موتورترند آمریکا هم به‌عنوان خودروی SUV سال 2016 برگزیده شد و در نمایشگاه بزرگ خودرو در دیترویت آمریکا نیز توانست عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را در بخش خودروهای تراک و SUV از آن خود نماید. البته پیش‌تر و در سال 2015 میلادی، ولو XC90 به‌عنوان بهترین خودروی SUV بازار استرالیا گزینش شده بود.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


در حال حاضر، نسل جدید XC90 فقط در کشور سوئد تولید می‌شود. محل کارخانه آن نیز در حومه تورسلاندا ((TORSLANDA از توابع شهر گوتنبرگ، واقع شده است. چندی پیش سایت «YALLAHMOTOR» نسخه جدید این خودرو با پیشرانه بنزینی توئین توربو (T6) را مورد تست و بررسی خود قرار داد که در اینجا برگردان متن آن را تقدیمتان می‌کنم.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

 

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


مقدمه

ولو همواره یک گزینه عجیب جهت انتخاب در این منطقه (خاورمیانه) بوده است. این امر بدان خاطر است که ولو هرگز به‌عنوان نشانی دوست‌داشتنی و یا پریمیوم مطرح نبوده و سازندگان این خودرو نیز برای خلق و آفرینش خط‌مشی جدیدی در خاورمیانه سردرگم بوده‌اند. با این وجود، از برکت وجود مالکین جدید آن یعنی جیلی، بخاری از ولو متصاعد شد که در این میان،XC90 نخستین مخلوق جدیدش بود.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


نمای خارجی

زمانی که این خودرو برای نخستین بار، جلوی دوربین رسانه‌های گروهی ظاهر شد، یک برنده بود. ولو پس از دهه‌ها تغییرات حداقلی در ناوگان خود، سرانجام عملی غیرقابل‌تصور را با طرحی کاملاً انقلابی صورت داد و به هر شخصی، حسی از یک طرح آینده‌نگرانه را القاء نمود. به‌عنوان یک روزنامه‌نگار خودرویی، من هوادار و خاطرخواه آن شدم. این طرحی لطیف و زیرکانه است و نه یک طرح قدیمی و دمده و کاملاً هم متفاوت از دیگر رقباست و به همین سبب است که من عاشق آن هستم. چراغ‌های جلو شبیه حرف T بوده و یک جلوپنجره بزرگ در آن تعبیه شده است. روی هم رفته، طراحی XC90 عالی و درخشان است.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

کابین و ایمنی

داخل کابین این خودرو، دلشادکننده و لذت‌بخش است. طراحی آن مینیممی و نسبت به دیگر رقبا، از ساختار مرتب و شسته‌رفته‌ای برخوردار است. از داخل، شبیه به یک سفینه فضایی به نظر می‌آید و هر چیزی در آن به‌وسیله یک صفحه لمسی شبیه به IPOD کنترل می‌شود، صفحه‌ای که در میانه کنسول آن جای گرفته است. به‌غیراز این، مواد و متریال نرمی هم در جای‌جای کابین به کار رفته است، متریالی که با چرم و فلز بر روی آن‌ها کار شده است. گرچه فضای داخل برای نشستن هفت نفر کفایت می‌کند، ولی کودکان بهتر است که در ردیف سوم آن جای گیرند.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


چنانچه شما یک کاربر تلفن هوشمند باشید، استفاده از صفحه لمسی آن برایتان سهل و آسان خواهد بود. خودروی مورد تست از تریم "INSCRIPTION” بهره می‌برد و مملو از تجهیزات رفاهی من‌جمله سیستم صوتی با 19 عدد بلندگو، سیستم روشنایی در آستانه درب‌های خودرو، سیستم نمایش بالاسری (HEAD UP DISPLAY)، تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای و… بود. ازلحاظ ایمنی، ولو سلطان وسایل نقلیه ایمن است و البته مدل XC90 هم چیزی جز این نیست. شما در این مدل، اقلام ایمنی همچون ترمزهای خودکار، سیستم کمکی هوشیاری راننده، سامانه‌های BSD/RTCA/LDW و سامانه ردیابی نشان‌های جاده‌ای و تعداد زیادی کیسه هوا و نیز کروز کنترل تطبیقی را، می‌یابید.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


رانندگی

ولو پیشرانه‌های قدیمی خود را رها نموده و راه‌حل این مسئله را در بهره‌گیری از یک نسخه 2 لیتری کوچک پیدا نموده است. پیشرانه این خودرو به یک سامانه سوپرشارژ کوپل شده است که توانی متحیرکننده‌ای معادل 320 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. با اضافه نمودن یک گیربکس فوق‌العاده نرم 8 سرعته و نیز سیستم تمام چرخ متحرک (AWD)، این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا صد را در زمانی کمتر از 7.5 ثانیه تجربه کند. البته این امر بدان معنا نیست که ولو XC90 خودرویی لذت‌بخش جهت رانندگی است و من شخصاً پیشرانه بزرگتری را برای کسب نیروی اضافی ترجیح می‌دهم؛ اما این خودرو، سیستم فنربندی فوق‌العاده نرمی دارد و همین امر موجب می‌شود که کاملاً نواقص و مسائل دیگر را به باد فراموشی بسپارید. روی هم رفته، خیلی خوب بر روی این خودرو کار شده است.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

 

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


داوری

ولو XC90 به منظور ترابری درون‌شهری تکوین یافته است و این کار را هم به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


مشخصات فنی (پیشرانه T6 – سفارش ایران)

  • شناسه موتور: B4204T27
  • نوع موتور: توربو شارژ و سوپرشارژ (TWINCHARGE)
  • تعداد سیلندر: 4 عدد
  • حجم موتور: 1969 سی‌سی
  • توان: 320 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
  • گشتاور: 400 نیوتن‌متر در 2200 – 4500 دور در دقیقه
  • شتاب صفر تا صد: 6.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 240 کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع 230 کیلومتر ذکر شد)
  • مصرف سوخت ترکیبی: 7.7 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
  • سیستم فنربندی جلو: جناغی دوبل (DOUBLE WISHBONE)
  • سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
  • نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
  • استاندارد آلایندگی: یورو 6
  • نوع گیربکس: 8 سرعته GEARTRONIC ساخت AISIN
  • نوع محور: چهارچرخ محرک (AWD)
ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

 

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


ابعاد

  • طول/عرض/ارتفاع: 4950/1775/2008 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2984 میلی‌متر
  • وزن خالص: 2125 کیلوگرم (نسخه T6)
  • گنجایش صندوق بار: 1868 لیتر
  • ظرفیت باک بنزین: 71 لیتر
  • شعاع گردش خودرو: 11.9 متر
ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی



ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


ایمنی

این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت آزمون‌های متعددی قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و نیز، تست بسیار دشوار همپوشانی کوتاه یا SMALL OVERLAP، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود (رتبه ایمنی: TOP SAFETY PICK+).

  • 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (با نرخ ایمنی 97 درصد برای سرنشینان بزرگسال)
  • 8 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
  • سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) – چهار کاناله
  • سیستم کمکی ترمز (EBA)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی (DSTC)
  • سیستم محافظتی ضربه‌های جانبی (SIPS)
  • سیستم حفاظت صندلی در تصادفات (WHIPS)
  • سیستم حفاظت داخل کابین (REDUCED GUARD)
  • سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک (CITY SAFETY)
  • سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر (DRIVE ALERT)
  • سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله (COLLISION WARNING)
  • سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی (ROPS)
  • چراغ‌های هوشمند کمکی (LIGHT ASSISTANT)
  • ترمزدستی الکترونیکی
  • بغل‌گیرهای هوشمند صندلی‌های جلو
  • نشانگر وضعیت درب‌ها از روی ریموت
  • سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
  • رادار نقاط کور در زمان رانندگی (BLIND SPOT) – فقط در تیپ R-DESIGN و INSCRIPTION عرضه می‌شود.
  • سیستم هشداردهنده رانندگی بین خطوط با آلارم (LDW) – فقط در تیپ R-DESIGN و INSCRIPTION عرضه می‌شود.
  • سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC) – فقط در تیپ R-DESIGN و INSCRIPTION عرضه می‌شود.
  • سیستم تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران – فقط در تیپ INSCRIPTION عرضه می‌شود.
  • سیستم تشخیص گاردریل های جاده و تنظیم خودکار فرمان – فقط در تیپ INSCRIPTION عرضه می‌شود.
  • سیستم کمکی حرکت مجدد در سربالایی‌های تند – فقط در تیپ INSCRIPTION عرضه می‌شود.
  • سیستم پارک خودکار دوبل – فقط در تیپ INSCRIPTION عرضه می‌شود.

توضیح: تمامی تجهیزات ایمنی که در سطور بالا ذکر شد مطابق داده‌هایی است که در فایل PDF این خودرو و توسط نماینده ایرانی این خودرو درج شده است. این داده‌ها هم مربوط به تیپ‌های گوناگون ولو XC90 در ایران است.

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

 

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


تجهیزات رفاهی (تیپ INSCRIPTION یا فول سفارش ایران)

در حال حاضر، این خودرو ازلحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی در سه تیپ متفاوت من‌جمله MOMENTUM و R – DESIGN و نیز INSCRIPTION در ایران عرضه می‌شود که در سطور ذیل تنها تجهیزات مربوط به تیپ INSCRIPTION درج شده است.

  • سیستم هوشمند ورود بدون کلید با حافظه + سیستم استارت هوشمند
  • صفحه‌نمایش لمسی به سایز 12.3 اینچ مجهز به سیستم APPLE CAR PLAY
  • کروز کنترل تطبیقی و سوئیچ آن بر روی فرمان (ADAPTIVE CRUSE CONTROL)
  • سقف پانوراما ثابت (SUNROOF&MOONROOF)
  • دوربین دید عقب در دو حالت
  • صندلی برقی 12 حالته راننده با سه حافظه
  • تنظیم اتوماتیک شعاع نور چراغ‌های جلو (AHBS)
  • صندلی برقی سرنشین جلو + پشت‌سری‌های برقی
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • چراغ‌های نمایشگر جانبی (CORNERING LIGHT)
  • آینه‌های جانبی هوشمند با تنظیمات اتوماتیک به همراه گرم‌کن
  • صندلی طبی
  • قابلیت رانندگی در حالت‌های مختلف (ECO،SPORT و…)
  • سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی (RSI)
  • سیستم NAVIGATION نقشه‌های اینترنتی
  • درب صندوق عقب برقی
  • تهویه مطبوع هوشمند چهار ناحیه‌ای با قابلیت تصفیه اتوماتیک هوا
  • بخار زدایی اتوماتیک شیشه‌های عقب برحسب دما
  • صندلی کودک عقب
  • چراغ‌های جلو با امکان تنظیم ارتفاع
  • سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)
  • شیشه‌شور چراغ‌های جلو
  • قابلیت چرخش چراغ‌های جلو در هنگام پیچیدن (ABL)
  • سنسور دنده‌عقب به همراه نمایشگر + سنسور جلو به همراه نمایشگر
  • سیستم صوتی از برند SENSUS با ده عدد بلندگو + ساب ووفر + آمپلی‌فایر با قدرت خروجی 330 وات
  • چراغ راهنما با قابلیت روشنایی سه‌گانه و دائم (TRIPLE INDUCTOR)
  • چراغ‌های جلو از جنس زنون + چراغ‌های LED روشنایی در روز
  • سنسور باران + سنسور نور
  • صندلی‌ها با پوشش چرم طبیعی + فرمان و دسته‌دنده از جنس چرم
  • پشت آمپر دیجیتالی با قابلیت تنظیم نور
  • سنسور رطوبت‌سنج
  • پدال‌های اسپرت آلومینیمی
  • آینه‌های داخلی از جنس الکتروکرومیک
  • اندازه‌گیری درجه حرارت بیرون
  • ریل سقفی
  • کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 و پورت USB و IPOD و اتصالات بلوتوث و هندزفری
  • اسپویلرهای جلو
  • ریموت چرمی
  • و…

آپشن های سفارشی در ایران: سیستم صوتی حرفه‌ای BOWERS WILKINS با 19 عدد بلندگو+ ساب ووفر و خروجی 1400 وات – کمک‌فنرهای بادی تنظیم شونده در حین حرکت – سیستم هدآپ دیسپلی حرفه‌ای – دوربین 360 درجه

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


قیمت

  • در ایران: 500 میلیون تومان (تیپ INSCRIPTION) و 475 میلیون تومان (تیپ R-DESIGN) و 450 میلیون تومان (تیپ MOMENTUM)
  • در امارات: 249,900 درهم
  • در آمریکا: 55,400 دلار (نسخه T6 – تیپ INSCRIPTION)
  • مکان ساخت: سوئد
ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی

ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: ولو XC90 مدل 2016، برقی از آسمان اسکاندیناوی , ولو XC90 مدل 2016 , ولو XC90 , ولو XC90 fvrd,


ن : khashayars

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی

وب سایت پدال - مسعود انیس حسینی: آمار عملکرد شتاب خودروهای مختلف از قدیم‌الایام، از جایگاه مهمی در دنیای اتومبیل برخوردار بوده و این موضوع، هم از جانب خودروسازان و هم از جانب مجلات مختلف دنبال شده است. در مجله Car and Driver، این سنت از سال ۱۹۵۵ آغاز شده و از آن زمان تاکنون، مدل‌‌های خودروی زیادی مورد این تست قرار گرفته‌اند. در ادامه، سریعترین خودروها بر اساس زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت در دهه 90 گردآوری شده‌اند.

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی


۱۲) داج وایپر RT/10 مدل ۱۹۹۸ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1998 Dodge Viper RT/10


۱۱) داج وایپر GTS مدل ۱۹۹۷ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1997 Dodge Viper GTS


۱۰) داج وایپر GTS مدل ۱۹۹۷ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1997 Dodge Viper GTS


۹) داج وایپر GTS مدل ۱۹۹۶ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1996 Dodge Viper GTS


۸) پورشه 911 توربو مدل ۱۹۹۴ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک)

در ۱۲ فوریه ۱۹۹۴ در فرانسه، پورشه از یک مدل تولیدی با بالاترین سطح عملکردی برای خودروی معمولی در بازار امریکا رونمایی کرد؛ 911 توربو 3.6 مدل ۱۹۹۴. این مدل که هنوز به صورت موتور عقب و دیفرانسیل عقب بود، قدرتی به میزان ۳۵۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری به میزان ۵۲۰ نیوتن‌متر در اختیار داشت.

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1994 Porsche 911 Turbo


۷) داج وایپر GTS مدل ۱۹۹۷ – زمان ۳/۹ ثانیه (جایگاه مشترک)

آکورا NSX، شورولت کوروت و پورشه 911 کاررا از جمله مدل اسپورت رقیب بودند که وایپر در یک مقایسه توانست بر آنها پیروز شود؛ موضوعی که چندان هم جای تعجب نداشت.

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1998 Dodge Viper GTS


۶) موسلر رپتور مدل ۱۹۹۶ – زمان ۳/۹ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1996 Mosler Raptor


۵) فراری F50 مدل ۱۹۹۷ – زمان ۳/۸ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1997 Ferrari F50


۴) وکتور W8 تووین توربو مدل ۱۹۹۱ – زمان ۳/۸ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1991 Vector W8 Twin Turbo


۳) پورشه 911 توربو S مدل ۱۹۹۷ – زمان ۳/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1997 Porsche 911 Turbo S


۲) پورشه 911 توربو مدل ۱۹۹۵ – زمان ۳/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)

ساختار این مدل از فرمولی «بداهه‌پردازانه» استفاده می‌کرد؛ در یک شاسی با طولی به اندازه ۴ اینچ (۱۰۲ میلی‌متر) کوچکتر از یک جیپ رنگلر، یک موتور دو توربوشارژر ۴۰۰ اسب‌بخاری نصب شده بود که قدرت خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد. نتیجه چیزی شبیه به یک «گلف‌کارت» با دو توربین «جنرال الکتریک» بود.

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی
1995 Porsche 911 Turbo


۱) مک‌لارن F1 مدل ۱۹۹۴ – زمان ۳/۲ ثانیه

شتاب این مدل، در حدّ یک «پرواز» بود. با شروع حرکت این خودرو در جاده، بلافاصله مرز سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، پشت‌سر گذاشته می‌شد و افق دید راننده از آسمان، به‌گونه‌ای بود که انگار مقصد بعدی به کره ماه است! شاید هم با داشتن چنین پیشرانه‌ای با این پتانسیل، باید به فراتر از ماه و شاید «مریخ» فکر کرد.

سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: سریع ترین خودروهای دهه 90 میلادی , سریع ترین خودروهای دهه 90 , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

وب سایت پدال: این بار به سراغ برترین‌ها رفته‌ایم. خودروهای فوق‌العاده‌ای که نه‌تنها نشان‌دهندهٔ بالاترین توانایی‌های سازندگانشان هستند بلکه سریع‌ترین خودروهایی هستند که قیمت معقول و مناسبی دارند. به‌طوری‌که حتی مجموع قیمت هر سهٔ آن‌ها به نیم میلیون دلار هم نمی‌رسد. معرفی می‌کنیم: شورلت کوروت Z06، دوج وایپر ACR و پورشه 911 GT3 RS. سه سوپر اسپرت وحشی که آمده‌اند تا پیست را به آتش کشیده و نبردی مرگبار راه بیندازند. نبردی که فقط یک نفر از آن پیروز بیرون خواهد آمد. 

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


در اینجا جنتلمن آلمانی دو قلدر آمریکایی را روبروی خود می‌بیند که رحم ندارند. آن‌ها مهلک‌ترین سلاح‌های خود را به میدان آورنده‌اند. کوروت با اسلحهٔ Z06 آمده و وایپر سلاح ACR را به همراه دارد؛ اما 911 هم دست‌خالی به میدان نبرد نیامده است. او با موشک GT3 RS به این نبرد خونین آمده است. مجموع 1795 اسب بخار قدرت نشان می‌دهد که شاهد گردوخاکی عظیم در پیست خواهیم بود. پس بیش از این ماشین‌ها را منتظر نمی‌گذاریم.

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


در بین سه رقیب، کوروت کمترین جنبه‌های مسابقه‌ای را دارد و بیشتر از دیگران برای استفادهٔ روزمره مناسب است. در آن‌سوی میدان وایپر ایستاده است که هنوز هم خطرناک است و با نیروگاه عظیم 8.4 لیتری V10 خود که حجیم‌ترین پیشرانهٔ حال حاضر دنیاست، همچون یک افعی، آمادهٔ نیش زدن به رقبا است؛ اما در این میان 911 قرار دارد که 150 اسب بخار قدرت کمتری از دو رقیب آمریکایی دارد. ولی این چندان مهم به نظر نمی‌رسد چراکه وقتی پشت آن می‌نشینید حتی ازلحاظ قدرت، کاملاً یک خودروی مسابقه‌ای احساس می‌شود درحالی‌که با تهویه مطبوع و چرم آلکانترا کابین بسیار راحتی دارد. درست عکس وایپر چراکه این افعی اتاق بسیار ناراحتی دارد تا جایی که یکی از تست کننده‌های ما اتاق شکنجه را به‌مراتب بهتر از کابین وایپر می‌داند! وایپر ACR بسیار شبیه یک ماشین مسابقهٔ واقعی است تا خودرویی شهری درحالی‌که 911 GT3 RS ترکیبی مناسب از استفادهٔ روزمره و استفاده در پیست را ارائه می‌دهد.

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


اما در عوض جنبهٔ اسپرتی وایپر ACR همهٔ ما را شگفت‌زده کرد. این خودرو درعین‌حالی که همچون رعدوبرق سریع است، بسیار خونسرد است. حتی خونسردتر از پیشینیان خود به‌گونه‌ای که می‌توانید تمام‌روز را با آن در پیست بدون هیچ ترسی رانندگی کنید. باید گفت ACR با لاستیک‌های کومهو، کمک‌فنرها و دامپرهای جدید و اسپویلر بزرگی که 680 کیلوگرم نیروی روبه پایین در سرعت 240 کیلومتر در ساعت ایجاد می‌کند، بهبود گسترده‌ای نسبت به‌تمامی وایپرهای قبلی پیداکرده است. بعلاوه وایپر ACR دارای حالات گوناگون رانندگی است که در آن تنظیمات کمک‌فنرها، دامپرها، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و زاویهٔ اسپویلر عقب تغییر می‌کند.


911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

همهٔ تسترهای ما متفق‌القول معتقدند که جنبهٔ شهری و روزمرهٔ کوروت به‌شدت بر جنبهٔ مسابقه‌ای آن غالب است. چراکه باوجود پیشرانهٔ وحشی 6.2 لیتری سوپرشارژ که با 650 اسب بخار قدرت بیشترین قدرت را در میان خودروهای این نبرد دارد اما در پیست به‌خوبی پورشه و دوج نیست. بعلاوه بارش نم‌نم باران و خیس شدن پیست نیز عملکرد بد کوروت را تشدید نمود.

 

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


همواره تصور می‌شود که خودروهای آمریکایی فقط در مسیرهای مستقیم سریع‌ترند و در پیچ‌ها برتری از آن اروپایی‌هاست؛ اما این بار ما در آزمون‌های عملی به نتیجه‌ای خلاف این باور دست‌یافتیم چراکه پورشه 911 GT3 RS علیرغم قدرت کمتر نسبت به دو رقیب آمریکایی (500 اسب بخار برای 911 GT3 در برابر 645 و 650 اسب بخار به ترتیب برای وایپر ACR و کوروت Z06) در خط مستقیم سریع‌تر از آن‌ها بود به‌نحوی‌که در 3 ثانیه از صفر به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسید و مسافت 400 متر را 11.1 ثانیه طی کرد. درحالی‌که شتاب صفرتا 96 کیلومتر کوروت 3.3 ثانیه و مسافت 400 متر آن 11.4 ثانیه است و وایپر در 3.5 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در 11.5 ثانیه از خط 400 متر عبور می‌کند (البته این اعداد برای دوج وایپر TA به ترتیب برابر با 3.3 ثانیه و 11.3 ثانیه هستند)؛ اما در یک دور کامل پیست 3.5 کیلومتری، دوج وایپر ACR بازمان 1:30.46 و شورلت کوروت Z06 با 1:33.05 ثانیه سریع‌تر از 911 بازمان 1:33.29 ثانیه بودند.

جدول 9 خودروی سریع مورد آزمون ما

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


911 GT3 RS با ترمزهای کربن سرامیکی غول‌پیکر خود در 29.2 متر از سرعت 96 کیلومتر در ساعت متوقف می‌شود. شاید این عدد بسیار خوب به نظر برسد (که البته هست) اما وقتی بدانید کوروت Z06 در 27.7 متر از همان سرعت متوقف می‌شود احتمالاً با خود می‌گویید این بهترین رکورد ترمز گیری است؛ اما باید بگوییم که وایپر ACR تمامی رکوردهای ترمز ما را در هم شکست چراکه از سرعت 96 کیلومتر در ساعت فقط در 26.5 متر به سکون رسید. ترمزهای برمبوی کربنی بزرگ و لاستیک‌های چسبندهٔ کومهو به کسب این رکورد کمک شایانی کردند.

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

نتایج آزمون پیست 8 شکل بدین شرح است: 22.9 ثانیه برای پورشه، 22.6 ثانیه برای دوج و 22.3 ثانیه برای شورلت. این در حالی است که وایپر در تمامی آزمون‌ها همواره در حالت خیابان قرار داشت. Z06 توانست شتاب جانبی 1.17 جی را ثبت کند درحالی‌که این عدد برای ACR و GT3 RS به ترتیب 1.14 و 1.09 جی است.

 

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


باید اعتراف کنیم که این سه خودرو در میان 10 خودرو از سریع‌ترین خودروهایی که ما تابه‌حال آزمایش کرده‌ایم قرار دارند و حتی در میان شش خودروی بالای جدول قرارگرفته‌اند. تا قبل از این، وایپر TA با زمان یک دور پیست 1:33.62 یکی از سریع‌ترین‌های جدول ما بود اما پورشه 911 GT3 RS توانست با زمان 1:33.29 رکورد وایپر TA را بشکند که برای خودرویی با تنها 500 اسب بخار قدرت دست آورد شگفت‌انگیزی است. دومین خودرو که پس از پورشه ضعیف‌ترین خودروی جدول 10 تایی ماست، شورلت کوروت C6 Z06 با 505 اسب بخار قدرت (اما گشتاور بسیار بیشتر) است که رکورد 1:34.43 ثانیه‌ای را کسب نموده است؛ بنابراین با قاطعیت باید گفت آفرین به پورشه.

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


البته کوروت Z06 هم با زمان 1:30.05 ثانیه حدود شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از وایپر TA است اما به‌هیچ‌عنوان حریف وایپر ACR نمی‌شود؛ بنابراین شورلت نیاز به ساخت مدل ZR1 دارد. خودرویی که کاملاً نسخه‌ای مسابقه‌ای باشد. با بال‌های عظیم، لاستیک‌های اسپرت و آئرودینامیک بهتر. درواقع کوروت نیاز به یک پکیج ACR دارد!

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


می‌رسیم به وایپر ACR که بار رکورد 1:30.46 ثانیه خود نه‌تنها برتری خود را بر 911 GT3 RS و کوروت Z06 نشان داد بلکه رکورد مک لارن P1 1.15 میلیون دلاری را هم شکست. البته درست است که وایپر ACR نتوانست به‌هیچ‌وجه به سریع‌ترین خودروی جدول یعنی پورشه 918 نزدیک شود اما در وایپر برای سریع رفتن نه نیازی به نرم‌افزارهای کامپیوتری دارید و نه احتیاجی به کشیدن ناز توربوشارژها. با موتور عظیم تنفس طبیعی وایپر لذت ناب رانندگی را تجربه می‌کنید. فقط راننده و ماشین و دیگر هیچ! پس باید گفت خداوند آمریکا و موتور 8.4 لیتری وایپر را حفظ کند!

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

 

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

پایان نبرد

به پایان این نبر خون‌بار رسیدیم. هر سه سرباز از میدان بیرون آمده‌اند؛ اما دست کدام‌یک به‌عنوان پیروز این جدال سخت بالا می‌رود و کدام‌یک کاپ پیروزی را با خود به خانه می‌برد؟ انتخاب میان این سه سوپر اسپرت شرور دشوار است اما باید یکی را به‌عنوان برنده انتخاب کنیم. پیروز رقابت امروز ما دوج وایپر ACR است و پورشه 911 GT3 RS با قدرت انجام کارهای زیاد باوجود اسب بخار کمتر در مکان دوم قرار می‌گیرد. قطعاً شورلت کوروت Z06 خودروی سریعی است و بدون شک برای رانندگی روزمره بهترین گزینه است. بااین‌حال وقتی آن را به پیست ببرید و قصد مسابقه داشته باشید به‌سرعت محدودیت‌های آن برایتان آشکار می‌شود. البته پورشه و شورلت نقطهٔ مشترکی دارند و آن این است که نسخه‌های دیگری از هردوی آن‌ها یعنی GT3 و استینگری هم وجود دارد که ما آن‌ها را بر نمونه‌های مورد آزمون ترجیح می‌دهیم اما وایپر ACR بدون شک برترین وایپری است که تاکنون ساخته‌شده است.

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


رتبهٔ سوم شورلت کوروت Z06

کوروت Z06 قدرتمندترین خودروی گروه است اما کنترل این قدرت عظیم دشوار بوده و بسیار سرکش احساس می‌شود.

رتبهٔ دوم پورشه 911 GT3 RS

911 GT3 RS بخصوص برای پیست خودرویی عالی است اما به‌خوبی مدل GT3 نیست. ویژگی‌های خوب و نظم GT3 در GT3 RS دیده نمی‌شود.

رتبهٔ اول دوج وایپر ACR

هرچند وایپر آرگونومی ناقص و کابینی ناراحت دارد اما در مسیر مسابقه کاملاً بی‌عیب و نقص است. این خودرو یک افسانهٔ واقعی است که موجب شرمندگی هایپر اسپرت‌های میلیون دلاری می‌شود چراکه وایپر ACR نشان داد که برای تجربهٔ لذت خالص رانندگی نیازی به خرید هایپر اسپرت‌هایی چون بوگاتی شیرون، فراری لافراری، پاگانی هوآیرا، گوئنیگ زگ One:1 و… نیست و می‌توان با قیمتی کمتر از 150 هزار دلار لذتی حتی بیشتر را تجربه کرد. هرچند همچنان وایپر در حال تولید است اما متأسفانه در سال 2017 باید با آن خداحافظی کنیم.

جدول مشخصات فنی

911 در برابر وایپر و کوروت، جدال جنتلمن آلمانی با قلدرهای آمریکایی


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , مجله ماشین , ,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.