9 جواهر سفارشی ساخت فراری
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

9 جواهر سفارشی ساخت فراری

وب سایت فرادید - ترجمه محمدرضا اشتری: از سال 2000 مدیران فراری تصمیم به تاسیس دپارتمان طراحی خودروهای سفارشی نمودند، هرچند فراری به طور معمول هم تولیداتش محدود و دارای ارزش کلسیونی بالایی است اما ساخت تک مدل های خاص طبق سلیقه مشتری های متمول، برنامه ای بود که از سال 2007 رنگ واقعیت به خود گرفت.

9 جواهر سفارشی ساخت فراری

چند روز پیش فراری مدل 458MM را معرفی کرد، که نهمین محصول تاریخ این کمپانی است که فقط یک دستگاه و آن هم مطابق میل کارفرما طراحی و ساخته شده است.
 
اولین فراری سفارشی در سال 2008 تحویل مالک ژاپنی خود آقای Junichiro Hiramatsuکلکسیونر بزرگ خودروهای فراری گردید. مدل SP1 بر اساس فراری اسکودریا F430 با پیشرانه 490 اسب بخار 4.3 لیتری که نزدیک به 3 میلیون دلار ارزش گزاری شده است.
 
9 جواهر سفارشی ساخت فراری



دومین بار فراری برای ساخت خودرویی بر اساس مدل 599GTB، سفارشی جدید در یافت نمود که در سال 2009 تحویل آقای ادوارد والسن (فرزند ابداع کننده تلوزیون های کابلی جهان) گردید. این خودروی طلایی رنگ با نام سوپرفست آپرتا SuperFastApertaبا کد P540 شناخته می شود. همراه با پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری به قدرت 612 اسب بخار، گفته می شود در حدود 1.5 میلیون دلار برای مالک هزینه در برداشته است.

9 جواهر سفارشی ساخت فراری



سومین فراری سفارشی تاریخی با نام سوپرامریکاSuperamericaو کد 45 در سال 2011 باز هم بر اساس خودروی محبوب 599GTB رونمایی شد. مالک این فراری که شاید رنگ آبی آن مهم ترین مشخصه اش باشد، آقای پیتر کالیکوف یهودی روس تبار، فعال بزرگ بازار املاک در نیویورک و صاحب روزنامه نیویورک پست در حدود 3 میلیون دلار برای این خودرو پرداخت نموده است.

9 جواهر سفارشی ساخت فراری



اوج شهرت فراری های سفارشی، در سال 2012 با ساخت مدل SP12EC اتفاق افتاد. ظاهر این خودرو در نوع خود جالب توجه است اما مالک آن بیش از هرچیز بر ارزش آن می افزاید. آقای اریک کلاپتون، نوازنده افسانه ای گیتار الکتریک، با پرداخت 4.7 میلیون دلار صاحب این خودروی تاریخی شد. خود او درباره ماشینش می گوید: "سفارش این خودرو یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در عمرم انجام دادم."

9 جواهر سفارشی ساخت فراری



فراری FP30 دیگر شاهکار سفارشی این برند است که در سال 2013 بر اساس مدل 599GTO برای مالک هندی تبار مقیم دوبی آقای چیراگ آریاCheerag Arya ساخته شد. این خودرو به در خواست مالک، چندان رسانه ای نشد و صرفا در کلکسیون شخصی نگهداری می شود.
 
9 جواهر سفارشی ساخت فراری



ششمین تولید سفارشی فراری SP FXX نام دارد که برای یک کلکسیونر ژاپنی به نام شین اوکاموتو Shin Okamoto با هزینه تقریبی 3 میلیون دلار و بر اساس مدل FF در سال 2014 ساخته شد. علاوه بر این فراری، چندین خودروی گران قیمت دیگر از جمله یک مک لارن F1 به ارزش 14 میلیون دلار نیز در گاراژ این تاجر ژاپنی وجود دارد.
 
9 جواهر سفارشی ساخت فراری



از حدود سال 2014 روند ساخت ماشین های سفارشی در فراری سرعت گرفت و دو خودروی F12TRS و SP America بر اساس مدل F12 تحویل خریداران شدند. مالک F12TRS مشخص نیست اما بیش از 4.2 میلیون دلار برای آن هزینه شده است. مدل SP America نیز با صرف 4 میلیون دلار برای آقای دنی وگمن Danny Wegmanوارث فروشگاه های زنجیره ای وگمن طراحی گردید.

9 جواهر سفارشی ساخت فراری

9 جواهر سفارشی ساخت فراری



آخرین ساخته سفارشی فراری با نام 458MM Specialeخودرویی باز طراحی شده بر اساس مدل 488 است که هنوز مالک رسمی آن مشخص نیست اما نزدیک به 3 میلیون دلار توسط فراری، ارزش گزاری شده است.

9 جواهر سفارشی ساخت فراری


:: برچسب‌ها: 9 جواهر سفارشی ساخت فراری , خودرو فراری , خودرو سفارشی فراری , فراری انزو , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

آمریکایی ها کدام خودروها را می پسندند

خبرگزاری اقتصاد آنلاین: نیمی از سال میلادی 2016 سپری شده است و تا کنون خودروهای زیادی در نمایشگاه ها و بنگاه های خودرو معامله شده اند. اما این سوال هنوز مطرح است که سال جاری می تواند رکوردار فروش خودرو در آمریکا باشد و رونق سابق بازار خودرو را بازگرداند یا باید منتظر زمان بیشتری برای این رونق باشیم.

در این مطلب به بررسی 13 خودروی پرفروش سال 2016  در آمریکا پرداخته شده که  این ارقام نشان می دهد که آمریکایی ها بیشتر خواهان خرید خودروهای آساییی و خصوصا ژاپنی هستند.

به گزارش آکاایران به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، هرچند که شرکت هایی مانند هوندا برخی از سایت های تولیدی خود را در آمریکا احداث کرده و به تولید و فروش خودروهایی مانند هوندا آکورد می پردازند ولی مالکیت این برندها مربوط به ژاپنی ها است و می توان آنها را خودروهایی آسیایی نام نهاد.

تویوتا کمری، 167 هزار و199 دستگاه

13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


به گزارش "موتورترند"، "کمری" در مقام اول خرید و فروش خودروهای آمریکایی تا پایان ماه "می" قرار می‌گیرد. خرید و فروش این خودرو که بیش از یک دهه در بخش سدان‌های متوسط در آمریکا پیشرو بوده به 167 هزار و199 دستگاه خودرو رسیده و در مقایسه با فروش سال قبل 6.3 درصد کاهش یافته است. با این وجود تغییرات زیادی در ظاهر و باطن "کمری" دیده نمی‌شود. اما فروش این خودرو بدون تغییر، هزاران دستگاه بیشتر از نیسان "آلتیما" یا هوندا "آکورد" است.



هوندا سیویک، 158 هزار و 30 دستگاه


13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


طراحی ظاهرش جسورانه‌تر و سامانه انتقال قدرتش مدرن شده است. همین دو عامل باعث افزایش فروش 22 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل محسوب می‌شود. دهمین نسل "سیویک" فروش خوبی را نصیب هوندا کرده است که به نظر می‌رسد مقدمه آن ورود انواع خودروهای اسپورت و هاچبک هوندا مانند "سیویک SI" به بازار آمریکاست. این خودرو با فروش بیش از 158 هزار خودرو در مقام دوم خودروهای پرفروش آمریکا تا پایان ماه "می" قرار گرفته است.



تویوتا کرولا، 151 هزار و 243 دستگاه

13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


شاید صف خرید "کرولا" در آمریکا مانند رقبایش- فورد "فوکوس" یا "سیویک"- چندان شلوغ نباشد، اما این سدان در بزرگترین بازار خودروی جهان فروش خوبی را از آن تویوتا کرده و در جایگاه سوم پرفروش‌های آمریکا قرار گرفته است. بررسی مجدد مدل جدید و احیاء شده 2017 "کرولا" نشان می‌دهد که در آینده نه چندان دور این خودرو رقابت سخت خود را با "سیویک" آغاز کرده و تعداد فروشش به آن نزدیک خواهد شد.



نیسان آلتیما، 142 هزار و 220 دستگاه


13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


در سال 2016، "آلتیما" با یک عمل جراحی چهره‌اش را تغییر داد و استانداردهای جدید ویژه را به ظاهراسپورت مدل SR خود افزود. سامانه تعلیق اسپورت و اسپویلر پشتی از ویژگی‌های جدید "آلتیما" محسوب می‌شدند. این ارتقاءها باعث شد تا "آلتیما" به عنوان دومین سدان پرفروش سایز متوسط بعد از "کمری" و تنها با کمی اختلاف پس از هوندا "آکورد" در مقام چهارم خودروهای پرفروش آمریکا تا ماه "می" 2016 قرار بگیرد.



هوندا آکورد، 140 هزار و 548 دستگاه


13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


"آلتیما" تنها سدان متوسطی نبود که برای سال 2016 مورد بازطراحی قرار گرفت. هوندا "آکورد" سال 2016 شامل فناوری‌های بیشتر مانند پکیج ویژه امنیت فعال شد. ظاهر این خودرو نیز ارتقاء یافته و به چرخ‌های 19 اینچی مجهز شدند.



فورد فیوژن، 120 هزار و 313 دستگاه

13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


تا کنون تغییرات خوبی روی فورد "فیوژن" صورت گرفته است. همین بازطراحی‌ و فیس‌لیف‌ها در کنار اضافه شدن امکانات ویژه، فروش "فیوژن" را در برابر رقیبانی چون شورلت "مالیبو" یا هیوندایی "سوناتا" افزایش داده است. مدل جدید 2017 "فیوژن" که به زودی در نمایشگاه‌ها به فروش می‌رسد، دارای فناوری‌های بیشتر، فضای داخلی بهبود یافته و نوارهای پیچ و تاب خورده فلزی است و به همین دلیل از ابتدای سال 2016 تا پایان ماه "می" به عنوان ششمین خودروی پرفروش آمریکا شناخته شده است.



شورلت مالیبو، 104 هزار و 187 دستگاه

13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


اما هفتمین خودروی پرفروش آمریکا یک شورلت با نام "مالیبو" است که برای 2016 تغییرات زیادی کرده است. "مالیبو"ی جوان نه تنها سبک‌تر شده بلکه از فضای بیشتر برای سرنشینان، موتور جدید و کارآمد و ویژگی‌های امنیتی لوکس مانند سامانه هشداربه راننده در خصوص حضور عابران بهره می‌برد.



نیسان سنترا، 103 هزار و 293 دستگاه

13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


هشتمین خودروی پرفروش در آمریکا. باید افزایش فروش 15.2 درصدی‌اش تا ماه "می" را مدیون تغییرات گسترده و زیادش باشد. این خودرو با فناوری‌های امنیت فعال در سال 2016 ظاهر شده و بسیار آرام‌تر از گذشتگان خود است.



هیوندایی سوناتا، 92 هزارو 547 دستگاه


13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


با وجود اینکه معمولا شاسی‌بلندها و کراس‌اوررها در برخی از برندهای خودروسازی محبوب‌ترند ، این موضوع در مورد هیوندایی صدق نمی‌کند.

سدان متوسط "سوناتا" همچنان یکه‌تازیش را در فروش حفظ کرده و تنها در 5 ماهه اول امسال بیش از 92 هزار دستگاه فروش داشته است.



فورد فوکوس، 83 هزار و 653 دستگاه

13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


"فوکوس" با مدل‌های ST و RS سوپراستارهای خط تولید به شمار می‌آیند، اما یک مدل "فوکوس" با موتور 4 سیلندر 2 لیتری بیشترین فروش را از آن خود کرده است. "فوکوس" با فروش 83 هزار و 653 دستگاه در مقام دهم پرفروش‌های آمریکا در 5 ماهه اول سال جاری قرار گرفته است.



هیوندایی الانترا، 73 هزار و 892 دستگاه


13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


روند بازطراحی و نوسازی هیوندایی در خصوص "الانترا"ی 2017 ادامه یافته و این خودرو به امکانات رفاهی لوکس‌تر، بسته‌های امنیتی و فناوری‌های برتر مجهز شده است. گرمکن صندلی‌های عقب، سامانه کنترل کروز تطبیقی، چراغ‌های HID از جمله تغیرات هیوندایی "الانترا" هستند.



شورولت کروز، 68 هزار و 65 دستگاه


13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


ماموریت جدید جنرال موتورز کاهش وزن خودروهاست که در مدل جدید 2016 شورولت "کروز" کاملا اثبات شده است. شورولت ادعا کرده مدل جدید "کروز" حدود 113 کیلوگرم از انواع قدیمی سبک‌تر است و به بهره‌وری مصرف سوخت کمک می‌کند. با وجود اینکه "کروز" تنها چند ماه در خرید و فروش‌ها قرار گرفته موفق به کسب جایگاه در میان پرفروش‌ها شده است و احتمال افزایش فروش آن تا پایان سال جاری زیاد است.



کیا سول، 588 هزار و 299 خودرو


13 خودرو پرفروش آمریکا چیست؟ +تصاویر


هاچبک "سول" تنها یک خودروی محبوب در کلاس خودروهای کوچک نیست بلکه این خودرو تنها خودروی پرفروش کوچک تا پایان ماه "می" سال 2016 به شمار می‌آید. رونق خوب این خودرو در آمریکا آن را پیش از سدان "ورسا" نیسان با فروش 58 هزار و 778 دستگاه قرار داده است.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: آمریکایی ها کدام خودروها را می پسندند , خودرو آمریکایی , برترین خودروهای آمریکایی , خودرو عضلانی آمریکایی , بهترین خودرو های آمریکایی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: ظاهر خودرو همه‌چیز نیست اما می‌تواند موردی مهم برای یک خریدار بالقوه باشد. شاید یک خودرو بسیار گران نباشد اما می‌تواند با عناصر طراحی متمایز و مواد داخلی با کیفیت، حس گران‌بهایی را ایجاد کند. در این لیست 15 خودرو را آورده‌ایم که قیمتی کمتر از 40 هزار دلار دارند اما نمایی گران‌تر از آنچه که واقعاً هستند ارائه می‌دهند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!

فورد اِج
 
اِج شاید فرزند وسط فورد باشد اما از طراحی واضح و خطوط بدنه‌ی تیزی بهره می‌برد که کمک می‌کنند تا در جایگاهی جدا از برادران خود قرار بگیرد. اِج بین اسکیپ و اکسپلورر قرار می‌گیرد و برچسب قیمتی آغازی 29595 دلاری دارد. دوربین پشتی استاندارد، صندلی‌های جلویی خاص و قابلیت سینک شدن بر اعتبار این کراس اوور می‌افزایند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
آکورا ILX
 
این خودرو از چراغ‌های جلو و عقب الماس‌نشان LED به‌صورت استاندارد بهره می‌برد و قیمت آغازی آن 28930 دلار است. دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو عبارت‌اند از صندلی‌های اسپورت چرمی و راحت، غربیلک فرمان پوشیده از چرم و مونوروف برقی. تریم A-Spec آکورا مواردی چون اسپویلر عقبی، رکاب‌های جانبی و روشنایی قرمز داخل کابین را دریافت می‌کند و قیمت آن 32920 دلار است.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
کیا سورنتو
 
سورنتو با جلوپنجره‌ی معروف خود و مه شکن‌های LED سریعاً چشم‌ها را می‌رباید. تریم سطح متوسط EX که حدود 30 هزار دلار قیمت دارد از صندلی‌های گرم شونده‌ی چرمی در جلو، سیستم تهویه‌ی دو ناحیه‌ای، غربیلک فرمان پوشیده از چرم و سیستم هشدار پشتیبان بهره می‌برد. خریداران مجبور نیستند تا 40 هزار دلار را برای به دست آوردن چراغ‌های خوشامدگویی، سیستم صوتی قوی، صندلی‌های قابل تنظیم در 14 جهت و دیگر موارد بپردازند. قیمت این خودرو از 25995 دلار آغاز می‌شود.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
هیوندای سوناتا
 
هیوندای سوناتای بهبود یافته قیمت آغازی 22585 دلاری دارد اما شما احتمالاً این خودرو را با مدلی گران‌قیمت اشتباه خواهید گرفت. چراغ‌های روز روشن LED و جلوپنجره‌ی احاطه‌شده با کروم و… نمایی ممتاز را به این خودرو اهدا می‌کنند. تجهیزات کلیدی این خودرو عبارت‌اند از دسترسی به صندوق‌عقب بدون استفاده از دست، جزئیات کابین چوبی، فیبرکربنی و فلزی، رادیوی HD و اندروید اتو.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
نیسان ماکسیما
 
نگاهی به ماکسیما بیندازید و می‌دانید که با سدان خانوادگی متوسطی روبرو نیستید. خطوط بدنه‌ی الهام گرفته از جت‌های جنگنده ممکن است که دوقطبی باشند اما حداقل جزئیات کروم، موارد برجسته‌ی کاپوت و ظاهر جذاب سقف باعث می‌شوند تا احترامی خاص برای این خودرو قائل شویم. داخل کابین، صندلی‌های خاص و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8 اینچی استاندارد خودنمایی می‌کنند. زیر کاپوت 300 اسب بخار سرکش از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری خارج می‌شوند. قیمت خودرو از 33345 دلار آغاز می‌شود که برای چنین خودرویی بد نیست.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
مرسدس بنز CLA
 
اگر نگوییم این خودرو تیزتر است اما نمای تیز برابر با سایر برادران سدان خود دارد. مدل پایه‌ی CLA از قیمت 32975 دلار چکش می‌خورد. داخل کابین تفاوت‌های بین این سدان و دیگر ساخته‌های بنز مشهودتر می‌شوند و این خودرو از موادی با احساس ارزان‌قیمتی استفاده کرده و سواری آن به خوبی برخی از برادرانش نیست.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

کادیلاک XT5
 
خب ممکن است در این مورد کمی خیانت کرده باشیم. قیمت آغازی این کراس اوور 39990 دلار است. این قیمت برای چنین کراس اوور لوکسی کمی زیاد است. به خاطر داشته باشید که قیمت آغازی مرسدس بنز GLE هم 52025 دلار و ب‌ام‌و X5 هم 55695 دلار است.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
لندروور دیسکاوری اسپورت
 
این یک لندروور است پس باید گران‌قیمت باشد! درست است؟ این کراس اوور کامپکت که طراحی خود را از سایر برادران خانواده به ارث برده قیمت آغازی 38450 دلاری دارد. دیسکاوری همچنین عملکرد آفرودی مورد انتظار شما از این برند را ارائه می‌دهد که موارد برجسته‌ی آن عبارت‌اند از سیستم پاسخ زمین و کنترل صعود از تپه. نمای داخلی نیز نسبتاً بی تجمل است اما فضای زیادی را در اختیارتان قرا می‌دهد.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
شورولت ایمپالا
 
هرچند این خودرو یک سدان خانوادگی بزرگ است اما شبیه یک خودروی اسپورت احساس می‌شود. در جلوی خودرو، این خودرو علیرغم قیمت آغازی ارزان‌تر آن (27970 دلار) از نمای اسپورت تری نسبت به شورولت SS بهره می‌برد. دستگیره‌های در کرومی و رینگ‌های 20 اینچی خودرو این معامله را دل‌چسب‌تر نشان می‌دهند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
هوندا آکورد
 
سدان مشهور ژاپنی به درستی به‌طرف لوکس بودن حرکت می‌کند. چراغ‌های بازطراحی شده‌ی جلو توسط مه شکن‌های LED کامل شده‌اند و در شب مدل‌های اکورد را به ما یادآوری می‌کنند. صفحه لمسی 7 اینچی، سازگاری با اپل کارپلی و بسته‌های کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی از قبیل ترمز اضطراری خودکار این خودروی را به گزینه‌ای جذاب بدل نموده‌اند. داخل کابین خریداران می‌توانند بین تِم های مختلف، رنگ‌های مختلفی را از قبیل تریم پیانوبلک و تریم چوبی انتخاب کنند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
لینکلن MKZ
 
این سدان میدسایز شبیه لینکلن قدیمی پدربزرگتان نیست. برای سال 2017،MKZ بسیاری از عناصر طراحی کلیدی خود را با لینکلن کانتیننتال به اشتراک می‌گذارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چراغ‌های نازک و جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد اشاره کرد. مدل‌های پایه از صندلی‌های جلوی گرم شونده، صندلی‌های عقب تا شونده و چراغ‌های LED تطبیق شونده سود می‌برند. قیمت خودرو از 35935 دلار آغاز می‌شود.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
هیوندای جنسیس کوپه
 
سدان جنسیس حدود 10 هزار دلار گران‌تر از نسخه‌ی کوپه است. این خودرو شبیه یک مدل لوکس به نظر می‌رسد و جالب اینکه قیمتی 27845 دلاری به همراه گیربکس 6 سرعته دستی دارد. زمانی که اکثر آپشن ها سفارش داده شوند قیمت خودرو به ندرت بالای 35 هزار دلار را می‌بیند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
کیا کادنزا
 
کیا کادنزای 2016 از تجهیزاتی چون سیستم ناوبری، سیستم صوتی فراگیر، چراغ‌های LED، دوربین پشتی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و دیگر خوبی‌هایی که در یک مدل پایه‌ی ب ام و یا بنز آرزو هستند بهره می‌برد. در سال 2017 کادنزا به لطف جلوپنجره‌ی مقعر و متمایز خود، چراغ‌های Z شکل و… بیش‌ازپیش به مدل سطح پایه‌ی K900 نزدیک شده است. نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو قیمت آغازی 33840 دلاری دارد.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

کرایسلر 300
 
کرایسلر 300 در بیرون از نمای یک سدان لوکس برخوردار است و این شرایط به داخل کابین نیز ادامه می‌یابد. راننده با طیف جامعی از مواد نرم احاطه شده که یکی از این موارد صندلی‌های چرمی است. تِم های مختلف رنگی داخل کابین قابل سفارش است و همچنین از صفحه‌نمایش لمسی 8.4 اینچی نیز لذت خواهید برد. قیمت آغازی خودرو 33155 دلار بوده که برای مدلی چون 300 وسوسه‌انگیز است.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

فولکس‌واگن گلف GTI
 
این هاچبک جذاب حول‌وحوش 25 هزار دلار قیمت می‌خورد. همراه با جلوپنجره‌ی اسپورت، GTI از مه شکن‌های LED و رینگ‌های شیک 18 اینچی سود می‌برد. داخل خودرو دنبال صندلی‌های منحصربه‌فرد، دوربین پشتی، انتخاب‌گر حالت رانندگی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی باشید. فراموش نکنید که رانندگی با گلف هیجان خاص خود را دارد.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خودروهای ارزان با حسی گران‌بها! , خودروهای ارزان , خودرو ارزان و با ارزش , کیا سورنتو , لیست برترین خودروهای ارزان , فولکس‌واگن گلف GTI , خودروهای ارزان قیمت 2016 , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

10 خودروی عضلانی برتر تاریخ

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: تعریف شما از خودروی عضلانی چیست؟ این اولین پرسش در هنگام تألیف این مطلب بود و پاسخ آن طوری که فکر می‌کنید سرراست و راحت نیست. بسیاری از طرفداران صنعت خودرو به دهه‌ی 60 و اوایل دهه‌ی 70 میلادی اشاره خواهند کرد. زمانی که سه کمپانی بزرگ فورد، جنرال موتورز و کرایسلر خودروهایی پرقدرت با هیولاهایی 8 سیلندر تولید می‌کردند و این رقابت در اوج خود بود. نتیجه‌ی این رقابت خلق شماری از خودروهای تاریخی و محبوب بود که حداقل در خط مستقیم پرفورمنس عالی‌ای را ارائه می‌دادند و قیمت این خودروها به‌گونه‌ای بود که هر راننده‌ی متوسطی از عهده‌ی خرید آن‌ها برمی‌آمد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
نام‌هایی همچون موستانگ و ترنس Am آشنا هستند. خودروهای دیگری نظیر پونتیاک GTO، پلیموث سوپربیرد و Hemi Cuda نیز از جمله نام‌های خاطره‌انگیز آن دوران هستند.
 
اما مفهوم خودروی عضلانی در طی مدت‌زمان کوتاهی آغاز و تمام نشده است. این روند از سال 1949 و توسط الدزمبیل آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد. آنچه که این خودروها را منحصربه‌فرد ساخته، این است که بسیاری از خودروها کدهای مخصوص و خودمانی‌ای داشته‌اند که باعث نوعی هم ذات پنداری می‌شده است؛ مثلاً کامارو Z/28 نام خود را از پکیج پرفورمنس Z/28 گرفته که برای خودروی آماده‌ی مسابقات سری ترنس Am آمریکا ساخته شده بود.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
قدرت پیشرانه‌ها معمولاً بالای 500 اسب بخار بوده و چه کسی می‌داند، اگر قیمت سوخت افزایش نمی‌یافت این خودروها امروزه چگونه بودند. بحث هوای پاک نیز دیگر مسئله‌ای بود که کارایی این خودروها را تحت تأثیر قرارداد و تا حدی دوران طلایی خودروهای عضلانی آمریکایی به پایان رسید.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
در سال 2004 پونتیاک مدل GTO را دوباره عرضه نمود و دوج نیز 300C و چارجر را به میدان فرستاد. همه ی این خودروها قدرتمند بودند و روزهای خوش عضلانی‌ها را به یاد می‌آوردند. پس‌ازاین زمان خودروهای برجسته‌ی کامارو، موستانگ و چلنجر نیز تولید شدند و این روند تا به امروز ادامه دارد. در ادامه 10 نمونه از برترین خودروهای عضلانی تاریخ را به روایت اتو اکسپرس را از نظر می‌گذرانیم.
 
1- پونتیاک GTO 1964
 
این خودرو واقعاً خودروهای عضلانی دهه‌ی 60 را تحت تأثیر قرار داده بود. در ابتدا GTO به عنوان یک پکیج آپشنال برای پونتیاک Tempest عرضه می‌شد و در واقع اولین مدل با پرفورمنس بالا بود که از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.4 لیتری سود می‌برد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
GTO سطح بالا از پیشرانه‌ای 348 اسب بخار با 3 کاربراتور، گیربکس 4 سرعته ی دستی، رینگ‌های پهن‌تر و سیستم تعلیق ارتقا یافته استفاده می‌کرد. در آن زمان این خودرو 4500 دلار قیمت داشت و در 5.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.
 
 

 
2- شورولت Chevelle SS 1970
 
اولین تهاجم شورولت به کلاس عضلانی‌ها با Chevelle SS و در سال 1964 صورت گرفت. هرچند که این خودرو در ادامه با عرضه‌ی پونتیاک GTO تحت تأثیر گرفت. در سال 1970 Chevelle به حد اعلای خود رسید و از پیشرانه‌ی حجیم 7.5 لیتری 8 سیلندری استفاده نمود که 450 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. با شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 5 ثانیه‌ای، این خودرو یکی از سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای آن زمان بود و امروزه نیز از ارزش بالایی برخوردار است.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
3- پلیموث رودرانر سوپربیرد 1970
 
این خودرو در ابتدا با بال عقب چشمگیر خود معروف گشت اما سوپربیرد چیزی بیش از این برای ارائه داشت. درحالی‌که اکثر خودروهای عضلانی برای مسابقات درگ طراحی شده بودند، نمونه‌های قابل‌توجه دیگری بودند که در پیست می‌درخشیدند. بال عقب پلیموث رودرانر برای شکافتن هوا و کمک به خودرو در مسابقات نسکار طراحی شده بود.
 
سوپربیرد و برادرش چارجر دیتونا اساساً برای مسابقات طراحی شده بودند اما طبق قوانین نسکار شرط شرکت در این مسابقات تولید حداقل 1920 دستگاهی بود و به همین دلیل این خودروها به عموم نیز فروخته شدند.
 
3 انتخاب برای قوای محرکه وجود داشت که دو نسخه‌ی معروف 7.2 لیتری 375 اسب بخاری و 7 لیتری Hemi 425 اسب بخاری از آن جمله بودند. درحالی‌که قدرتمندترین نسخه‌ی سوپربیرد شتاب 5.5 ثانیه‌ای داشت، اما رودرانر معمولی در خط مستقیم سریع‌تر بود چون بال عقب بزرگ وزن زیادی را به خودرو تحمیل می‌کرد. در سال 71 قوانین نسکار تغییر و حجم پیشرانه را محدود کرد که این مورد مزیت آئرودینامیکی سوپربیرد را خنثی نمود و پلیموث به همین دلیل تولید آن را متوقف کرد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
4- شورولت کامارو Z/28 1967
 
کامارو پاسخ محکم شورولت به فورد موستانگ بود و هست. 3 سال پس از عرضه‌ی موستانگ، کامارو برای رقابت پا به میدان نهاد و بر پایه‌ی پلتفرم شورولت نووا ساخته شد و از برخی پیشرانه‌ها از جمله نسخه‌ی 8 سیلندر با 375 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد.
 
اسپورت ترین نسخه‌ی کامارو به پکیج Z/28 مربوط می‌شد که بهینه‌سازی‌های زیادی را در شاسی تجربه کرده بود. این نسخه از ترمزهای دیسکی در جلو، گیربکس 4 سرعته ی دستی، سیستم تعلیق بهبودیافته و… استفاده می‌کرد.Z/28 به‌صورت استاندارد از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری با 290 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
5- اولدزمبیل راکت 88
 
این خودرو در سال 1949 پدیدار شد و ساختار آن به پیشرانه‌ی قدرتمند 8 سیلندری طراحی شده برای سدان های بزرگ‌تر سازگاری چندانی نداشت. به‌کارگیری این پیشرانه باعث شد تا بسیاری از مردم راکت 88 را اولین خودروی عضلانی بدانند. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری راکت 88 حدود 140 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این خودرو در اولین سال رقابت،6 پیروزی را در 9 مسابقه به دست آورد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
6- شلبی موستانگ جی تی 1965
 
فورد موستانگ در سال 1964 باعث طوفانی در آمریکا شد و در دو سال اول تولید به فروش 2 میلیون دستگاهی دست‌یافت. موستانگ از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.7 لیتری با 271 اسب بخار قدرت سود می‌برد اما نسخه‌های شلبی جی تی 350 چیز دیگری بودند. نسخه‌های شلبی به رنگ سفید ویمبلدون با نوارهای آبی مزین بودند و قدرت نیز به 306 اسب بخار افزایش یافته بود. تنها 562 نمونه از موستانگ شلبی اولیه در سال 1965 ساخته شد و یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی بشمار می‌رود.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
7- شورولت کوروت L88 1968
 
شورولت کوروت که به عنوان رقیبی برای خودروهای اروپایی ساخته شد ممکن است که از نظر علاقه‌مندان این صنعت به عنوان خودرویی عضلانی تلقی نشود؛ اما پیشرانه‌های بلوک بزرگ 8 سیلندر و قیمت ارزان و قابل‌ابتیاع این خودرو، باعث شد تا در این دسته قرار بگیرد. کوروت C3 استینگری در سال 1968 و اوج دوران عضلانی‌ها پا به میدان نهاد. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری با 430 اسب بخار گزینه‌ی اصلی بود. از به‌روزرسانی‌های دیگر L88 می‌توان به گیربکس 4 سرعته ی دستی، سیستم تعلیق و ترمز بهبودیافته و وجود سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع و رادیو اشاره کرد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
8- فورد Fairlane تاندربولت 1964
 
دیگر خودروی عضلانی که برای مسابقات آماده شده بود، تاندربولت بود که وزن نسبتاً کم را با بدنه‌ی جمع‌وجور Fairlane ترکیب کرده بود و پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری آن برای خودروی مسابقه‌ای گلکسی توسعه یافته بود. گلکسی برای رقابت در مسابقات درگ ناتوان بود و این به وزن زیادش مربوط می‌شد اما تاندربولت این مشکل را حل کرد. طبق اسناد رسمی فورد این خودرو در نسخه‌های مخصوص مسابقه 425 اسب بخار قدرت داشت اما تخمین‌های غیررسمی این عدد را نزدیک 600 اسب بخار می‌دانستند. کارایی خودرو با پنجره‌های پلاستیکی و در و کاپوت فیبری افزایش‌یافته بود.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
9- دوج چلنجر هلکت 2015
 
دنیای خودروهای عضلانی پیشرانه‌های 8 سیلندر عظیمی را به خود دیده است اما هیچ‌کدام به پای چلنجر هلکت معرفی شده در سال 2015 نمی‌رسد.
 
اگر پیش‌ازاین فکر می‌کردیم که کامارو ZL1 با 580 اسب بخار و موستانگ جی تی 500 با 650 اسب بخار قدرت در صدر قرار داشتند، دوج با معرفی چلنجر هلکت با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری 707 اسب بخاری همه را شوکه کرد. هلکت با گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک در 3.6 ثانیه به تندی 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در مرام عضلانی‌ها نیست که گران‌قیمت باشند و چلنجر هلکت نیز از این قاعده مستثنی نیست و تنها 64 هزار دلار قیمت دارد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
10- پلیموث Hemi Cuda 1971
پلیموث باراکودا تنها چند هفته پیش از معرفی موستانگ در سال 64 پرده‌برداری شد اما درحالی‌که باراکودا نیز همانند موستانگ از استایل اسپورت و قیمتی مناسب بهره می‌برد اما اکثر عمر خود را در سایه‌ی موستانگ محبوب به سر برد. جدای از این، مدل Hemi Cuda یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی عصر خود بود.
 
این نسخه که در سال 1970 معرفی گردید از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری با قدرت 425 اسب بخار استفاده می‌کرد که توانایی دستیابی به شتاب 5.6 ثانیه‌ای را میسر می‌نمود. امروزه Hemi Cuda ارزش کلکسیونی قابل‌توجهی دارد و نسخه‌های کمیاب کانورتیبل این خودرو معامله‌های چند میلیون دلاری را شاهد هستند.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: 10 خودروی عضلانی برتر تاریخ , 10 خودروی عضلانی , 10 خودروی برتر عضلانی , 10 خودروی عضلانی برتر زمانه , برترین خودروهای عضلانی برتر تاریخ , خودروهای عضلانی برتر تاریخ, خودرو عضلانی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

خطرناک‌ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (2)

zoomit.ir - شایان نژادشمسی: در عین وجود ورزش­‌های خطرناک و کشنده­‌ی بسیار، مسابقات اتومبیل­‌رانی، به‌خصوص مسابقات رالی و موتوکراس نه‌ چندان معروف، همچنان برجسته­‌ترین مسابقات مرگبار جهان محسوب می­‌شوند. سرعت رانندگان عموماً از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز می‌­کند و این حد از سرعت در عین هیجان بالا، معمولاً چاشنی‌ برای رخداد یک فاجعه به شمار می­‌آید.

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


 با وجود تجهیزات ایمنی پیشرفته­‌ی امروزی، این مسابقات در هیچ سالی زندگی افراد شرکت­‌کننده در آن را تضمین نمی­‌کند. در ادامه برای مشاهده­‌ی فهرستی از خطرناک‌ترین مسابقات اتومبیل­‌رانی تاریخ با زومیت همراه باشید.

۱۰. مسابقه‌­ی پاریس – مادرید ۱۹۰۳

هم­‌زمان، با ظهور خودروها، مسابقات اتومبیل­‌رانی نیز پدید آمدند و مسابقه­‌ی استقامت پاریس تا مادرید در سال ۱۹۰۳ ازجمله‌ی بدترین گونه‌های این مسابقات بوده است. ۲۱۶ وسیله‌­ی نقلیه و ۵۹ موتورسیکلت، کار خود را از شهر ورسای فرانسه آغاز کردند و طولی نکشید تا فاجعه‌ی بزرگی رخ دهد. تماشاگران آگاهی لازم را از خطرهای جدی­‌ که ممکن بود در طی این مسابقات تهدیدشان کند، نداشتند و اطراف زمین مسابقه مملو از جمعیت بود. مسابقه‌دهندگان ۷۰ کیلومتر بیشتر از شهر پاریس فاصله نگرفته بودند که زنی مورد اصابت یکی از خودروها قرار گرفت و کشته شد.

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


 یکی از شرکت‌کنندگان به نام چارلز جاروت بعدها نوشت که تماشاچیان این مسابقه به معنای واقعی دیوانه و بی‌­پروا بودند و عملاً خودشان را در مسیر گلوله قرار می­‌دادند تا شخم زده شوند و نابود شوند؛ اما این تازه ابتدای کار بود. ترکیب خطرناکی از رانندگان بی­‌تجربه و خودروهای نامطمئن موجب ایجاد تصادفات متعددی شد. چندین راننده با برخورد خودروی آن‌ها به درخت، کشته شدند، درحالی‌که باقی آن‌ها هنگام چپ کردن خودرو و آتش گرفتن آن، جان باختند.

 نرخ بسیار زیاد این تصادفات موجب توقف مسابقه، پیش از رسیدن به اسپانیا شد و دولت فرانسه که نگران افزایش تعداد جان‌باختگان این مسابقه بود، دستور داد تا خودروها توسط گاری و اسب به پاریس برگردانده شوند. حداقل ۸ نفر در این مسابقه جان باختند (اگرچه به نظر می‌رسد تعداد کشته­‌شدگان بیش از این مقدار باشد) که بعدها رسانه‌ها از آن به‌عنوان مسابقه­‌ی مرگ یادکردند.

حادثه­‌ی مرگبار

در این مسابقه، تصادفات مرگ­بار و فجیع متعددی برای رانندگان و تماشاچیان رخ داد اما مشهورترین و مهم‌ترین آن­‌ها، پیشتاز مسابقه با نام مارسل رنو، پایه‌گذار شرکت رنو بود که پس از طی مسافتی، در حادثه‌­ای جان خود را از دست داد.



۹. مسابقات موتور درام

در دهه‌ی ۱۹۳۰، این نوع از مسابقات در ایالات‌متحده بسیار پرطرفدار بود. بعدها این مسابقات را که درون زمین بیضی‌شکل انجام می­‌گرفت، نسکار نامیدند. این مسابقه درون زمین کوچکی با تخته‌های چوبی که زاویه‌ی ۶۰ درجه با راستای افق داشت، برگزار می‌شد. این شیب زمین موجب افزایش سرعت خودروها تا حد غیرقابل­‌کنترلی می‌شد و همین موضوع احتمال تصادفات فاجعه‌بار را افزایش می­‌داد.

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


 سرعت فوق‌العاده خطرناک بالای ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت به معنای تضمینی بودن رخداد تصادف بود و اکثر خودروها، کنترل خود را از دست داده از دیواره­‌ی مسیر مسابقه خارج‌شده و با پرتاب شدن به سمت جایگاه‌­ها باعث کشته شدن تماشاچیان می‌شدند.

 بالاخره روزنامه‌ها برای تهیه گزارش‌ درباره‌ی نرخ شدید مرگ‌ و میر این ورزش دست‌به‌قلم شدند -چندین مسابقه‌دهنده معمولاً در مسیر یک مسابقه ساده کشته می‌شدند- و این مسابقه را "درام مرگ" نامیدند. این گزارش‌ها، به همراه هزینه­‌های زیادی که لازم بود خرج تعمیر مسیر مسابقه شود، موجب تعلیق این نوع از ورزش شد، اما نه پیش از آن‌ که مانع گرفتن جان بسیاری از رانندگان شود.

حادثه­‌ی مرگبار

یکی از مشهورترین حوادث این مسابقات، در رقابت موتورسواران در شهر آتلانتیک ایالت نیوجرسی رخ داد. موتورسواری با نام ادی هاشا در حال رقابت برای صدرنشینی بود که کنترل موتور خود را از دست داده و به دیواره‌­ی مسیر برخورد کرد و چهار پسری را که مشغول تماشای مسابقه از پشت فنس­‌ها بودند، به کام مرگ فرستاد و چندین تماشاچی دیگر نیز مجروح شدند. خود هاشا پس از پرت شدن از موتورش به داخل جایگاه تماشاچیان، جان خود را از دست داد.



۸. مسابقات میل میلیا

پس از فاجعه­‌ی مسابقه­‌ی پاریس به مادرید، مسابقات استقامت جاده برای چندین سال لغو شده بود. مسابقه­‌ی میل میگلیا، با طول هزاران کیلومتر برای اولین بار در کشور ایتالیا در سال ۱۹۲۷ رقم خورد و مجدداً پای این نوع از مسابقات به صحنه­‌ی رقابت­‌ها باز شد. این مسابقه شامل خودروهایی با قدرت بالا –که در میان آن‌ها اولین خودروهای مسابقه‌ی طراحی‌شده توسط شرکت­‌های پورشه، آلفارومئو و فراری حضور داشتند- بود که جاده­‌ی میان شهرهای برسیا تا رم را نابود می‌کردند. علاوه بر شناسایی سریع‌ترین خودروها و بهترین رانندگان جهان، مسابقه‌ی میل میگلیا به دلیل تصادفات وحشتناکش نیز زبانزد است. 

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


در سال ۱۹۳۸، بنیتو موسولینی، این مسابقه را به دلیل تصادفات فاجعه‌بار و مرگ تماشاچیانش، به تعلیق درآورد، اما مجدداً به شکل دیگری در سال‌های جنگ جهانی دوم آغاز به کار کرد که همچنان به شهرت خود در بی­‌محابایی شرکت‌کنندگان ادامه داد. در یکی از حوادث معروف، راننده­‌ی آلمانی با نام هانس هرمان به همراه دستیارش به ریل قطاری با مانع پایین نزدیک شدند و در حیرت تماشاچیان از زیر مانع عبور کرده و به دلیل گیرکردن بالای خودرو به مانع، قطار با سرعت بالایی به آن‌ها برخورد کرد و خودروی آن‌ها به پرواز درآمد.

حادثه­‌ی مرگبار

مسابقات میل میگلیا در سال ۱۹۵۷ با گرفتن جان ۱۲ نفر، به‌طور غم‌انگیزی ممنوع شد و به پایان رسید. راننده‌­ی فراری با نام آلفونسو دپورتاگو در جایگاه سوم قرار داشت که ناگهان لاستیک خودرواش ترکید و موجب پرت شدن او به سمت جمعیتی از تماشاچیان در جایگاه شد. این مسابقات در حدود ۲۵ سال از صحنه­‌ی رقابت­‌ها حذف شد و در سال ۱۹۸۲ با زمین مسابقه­‌ی ایمن‌­تر به صحنه‌ی رقابت­‌ها بازگشت تا نوستالژی مسابقات قدیمی اتومبیل‌رانی سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۵۷، مجدداً احیا شود.




۷. باخا ۱۰۰۰



یکی از مشهورترین مسابقات رالی در جهان، مسابقات آفرود باخا ۱۰۰۰ است که هرساله در شبه‌جزیره‌ی خشک باخا در جنوب کالیفرنیا برگزار می‌شود. مسابقه‌دهندگان امکان راندن هر وسیله‌ای ازجمله کامیون، ماشین­‌های رالی، موتور و ATV ها را دارند. تنها هدف این مسابقه اول شدن در زمین‌های سنگی و خشک است. علاوه بر خطرات عادی مسابقات رالی در جاده‌های دورافتاده، پیچ‌های خطرناک و ازکارافتادن تجهیزات خودرو، مسابقه­‌ی باخا ۱۰۰۰ ویژگی‌های خطرناک دیگری در قالب نابود کردن زمین مسابقه دارد. 

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


به دلیل آن­که حضور عموم در این مسابقه آزاد است، معمولاً تماشاچیان تله‌هایی در اطراف زمین مسابقه برای منحرف کردن مسیر خودروها قرار می­‌دهند. این خراب کردن موجب رخداد حوادث خطرناکی می‌­شود. وقتی راننده از روبه­‌رو شدن با موانع سر راه خود آگاه نیست با سرعت بالایی به این تله‌ها نزدیک شده و تصادفات مرگباری رخ می‌دهد.

جرائمی که از مسابقه خطرناک‌تر است

مسابقه‌­ی باخا ۱۰۰۰ تاکنون تصادفات بسیاری را به چشم دیده است، اما این روزها خطرناک­‌ترین جنبه­‌ی این مسابقه می‌تواند سطح بالای جرائمی باشد که در داخل و خارج مسیر مسابقه رخ می‌دهد. یکی از عجیب‌ترین موارد که در مسابقه سال ۲۰۰۷ رخ داد متلاشی شدن بالگردی در نزدیکی مسیر مسابقه بود که موجب مرگ چندین نفر شد. مشخص شد یکی از کشته‌شدگان جز افراد سطح بالای مافیای مواد مخدر مکزیک است و چندی بعد در اقدام عجیب دیگری، گروهی از افراد مسلح به سردخانه‌ی محلی حمله کرده و با دزدیدن جنازه­‌ی این فرد، باعث کشته شدن دو افسر پلیس در این جریان شدند.



۶. مسابقات ماکائو GP


مسابقات ماکائو GP چین یکی از بزرگ‌ترین سری مسابقات اتومبیل­‌رانی است که در ماه نوامبر هر سال برگزار می‌شود. همه­‌ی وسایل نقلیه از موتورسیکلت گرفته تا خودروهای سفری و ماشین‌های فرمول ۳ امکان شرکت در این رقابت‌ها را دارند. مسیر این مسابقات، که در خیابان‌های شهر بنا شده است، طراحی خاصی دارد و به دلیل پیچ‌های تنگ و مسیرهای دراز آن، (سرعت ماشین‌ها تا ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد) یکی از پر چالش­‌ترین و مرگبارترین مسابقات دنیا شناخته می­‌شود.

 مسیر مسابقه در ماکائو به طرز غیرمعمولی باریک است و دیواره‌های فولادی در اطراف این مسیر، مانعی برای چرخ‌ها محسوب می‌شوند. تنها یک سال طول کشید تا ماکائو شمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادف موتورسوار در مسابقه سال ۱۹۶۷ را جمع­‌آوری کند. این مسیر به علت رخداد بدترین تصادفات موتور مشهور شد. درنتیجه، موتورسواران و رانندگانی که به ماکائو می‌آیند آن را به چشم یکی از مسیرهای کشنده می­‌بینند.

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


بدترین تصادف

در طی این سالیان، مسابقات ماکائو تصادفات فاجعه‌بار زیادی را به چشم دیده است اما یکی از آن‌ها غیرمعمول‌ترین تصادفی بود که در خارج ‌از مسیر مسابقه رخ داد. در سال ۱۹۹۳ آندلی چان، عضو انجمن تیم نه‌چندان شناخته‌شده‌ی "جرائم سه‌­گانه"، در حال رقابت در مسیر یکی از مسابقات بود. پس‌ از آن‌که ماشین او به دلیل داشتن قطعات غیرقانونی رد صلاحیت شد، چان و مکانیک خودرویش پس از برگشت به هتل توسط رقبایشان، به ضرب گلوله از پا درآمدند.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی دنیا , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی در دنیا , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی , خطرات مسابقات اتومبیلرانی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.