چگونه یک آگهی استخدام مناسب بنویسیم
آگهی استخدام مناسب برای کمک به جذب کارجویان واجد شرایط برای کار شما ضروری است. با وجود بیش از 20 میلیون شغل در واقع، یک آگهی استخدام عالی میتواند کمک کند تا موقعیت شغلی شما را از بقیه جدا کند. جذب نیروی مناسب برای شما از جایی شروع میشود که شما شروع به معرفی مناسب شرکت و شغل مورد نظرتان میکنید.ویژگی آگهی استخدام شغلهای کارآمد این است که تعادل کامل را بین ارائهی جزئیات کافی پیدا می کنند، و با اینکه شما تنها شرح مختصری را از موقعیت شغلی خود دادهاید ولی کارجویان وظایف و شرکت شما را به خوبی درک میکنند.
ما در کافه استخدام با تحقیق برروی 700 تا 2000 نفر از کارجویان دریافتیم که از طریق آگهی استخدام، کارجویان به بیش از 30 درصد از اطلاعات شغل مربوطه دسترسی پیدا میکنند.بنابراین برای نوشتن یک آگهی استخدام متقاعد کننده از نکات ونمونه راهنماییهایی که در زیر ارائه شده استفاده نمائید.
وب سایت کافه استخدام با راه اندازی سرویس هوشمند ارسال آگهی در کشور و اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیربط ، آگهی های استخدامی محلی و کشوری را چند لحظه پس از اعلام و انتشار و گرفتن تاییدیه صحت آنها، در پایگاه اینترنتی خود تجمیع و بازنشر نموده و پس از تفکیک آنها براساس رشته تحصیلی، تخصص کاری و شهر و استان و جنسیت به کاربران متقاضی خود پیامک و ایمیل می نماید.
کافه استخدام فعالیت خود را در شهر تهران برای استخدام تهران آغاز کرد و هم اکنون در سراسر کشور به تمامی کارفرمایان و کارجویان ارائه سرویس می نماید.
عنوان شغل آگهی استخدام
عناوین شغلی مورد نظرتان را مشخص کنید.عناوین شغلی هدفمند مؤثر تر از موارد عمومی هستند، بنابراین با داشتن عبارات کلیدی که دقیقاً شغل را توصیف میکند می توان برداشت دقیقی از آن داشت.
اجتناب از گفتار محاورهای که ممکن است کارجویان را دچار اشتباه کند.
خلاصه شغل در آگهی استخدامی
با یک قدرت شروع کن، خلاصهای قابل توجه.به طور خلاصه شما باید یک نمای کلی از شرکت و انتظاراتتان در مورد موقعیت شغلی مورد نظر ارائه دهید.
خواننده ی خود را با جزئیات در مورد آنچه که شرکت شما را منحصر به فرد میکند، جذب کنید.آگهی استخدام شما مقدمهای برای شرکت و نام تجاری کارفرمایی شماست. شامل جزئیات کلیدی در مورد فرهنگ شرکتتان و خلاصه اینکه چرا یک جویای کار تمایل به کار کردن در شرکت شما را دارد.
در برداشتن دقیق موقعیت شغلی. یک شرح دقیقی از موقعیت شغل مورد نظرتان به منظور بهینهسازی این فرصت ارائه دهید. این توضیحات سبب میشود آگهی استخدامی شما نسبت به دیگر آگهی ها متمایز باشد.
کلیهی مسئولیتهای اصلی موقعیت شغلی را شرح دهید. اطمینان حاصل کنید که فهرست مسئولیتهای شما دقیق و مختصر است. همچنین، برروی وظایفی که ممکن است برای سازمان شما منحصر به فرد باشد، تأکید داشته باشید. برای مثال، اگر شما برای یک "موقعیت مدیریتی" استخدام میکنید، این موقعیت نیاز به تخصص رسانههای اجتماعی برا ی ترویج رویدادها دارد. این موضوع شامل جزئیاتی میشود که شما اطمینان حاصل کنید که کارجویان نیاز خود را درک میکنند و میتوانند تعیین کنند که آیا آنها واجد شرایط استخدام هستند یا خیر.
وظایف روزمرهی شغل مورد نظرتان را بزرگنمائی کنید.این امر به کار جویان کمک میکند که محیط کاری و فعالیتهایی را که روزانه در معرض آن قرار میگیرند درک کنند
مشخص کنید که چه ویژگی از کارجویان مورد تأئید سازمان است.مثلاً مشخص کنید که چه کسی گزارش کار میدهد و فرد چگونه در سازمان شما کار میکند.این امر به کارجویان کمک میکند تا فهم و تصور بهتری از اینکه چگونه این نقش بر کسب و کار شما تأثیرگذار است داشته باشند.