از نظر آماری، بعید است که تک تک کلمات این مقاله را بخوانید.
امروزه، میانگین توجه کاربران اینترنت 8 ثانیه است .بنابراین، چگونه بازاریابان اینستاگرام می توانند محتوای باکیفیتی ایجاد کنند که مخاطبان هدف شما با آن درگیر شوند؟
راز در درک مخاطبان، سنجش رفتار آنها، و یافتن راههای جدید برای خدمت به ترجیحات آنها با ایجاد محتوای منحصر به فرد و متنوع نهفته است.
نه تنها دامنه توجه ما کوتاه است، بلکه معمولاً زمانی که در رسانه های اجتماعی مرور می کنیم، کوتاه تر می شود.
1- مخاطب خود را درک کنید:
بدون شناخت واقعی مخاطبان خود، امید کمی وجود دارد که بتوانید محتوای اینستاگرام جذاب و باکیفیت ایجاد کنید.
برای شروع، با مصاحبه با اعضای مخاطب هدف خود شروع کنید. درک کنید که آنها چگونه از اینستاگرام استفاده می کنند.
مخاطبانتان چه حساب هایی را اغلب دنبال می کنند، و آنها امیدوارند از استفاده از پلت فرم رسانه های اجتماعی چه نتیجه ای کسب کنند.
در مرحله بعد، شما می خواهید با اعضای مخاطب هدف خود در رابطه با محصول یا خدمات خود مصاحبه کنید.
هنگام انتخاب یک پیشنهاد مشابه چه معیارهایی برای آنها مهم است؟ چگونه ترجیح می دهید برای این محصول یا خدمات خرید کنید؟ متقاعد کننده ترین پیشنهادهای ارزشی برای این مخاطبان هدف کدامند؟
با داشتن این اطلاعات، ایجاد محتوای قانع کننده برای شما و تیمتان بسیار آسان تر خواهد بود.
2-ندازه گیری عملکرد:
سریعترین راه برای ایجاد محتوای متقاعدکننده، اندازهگیری این است که چه محتوا با مخاطب هدف شما بیشتر جور در میآید .
با استفاده از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل خود اینستاگرام در اکانت های تجاری و اکانت های کریتور، می توانید معیارهای کلیدی مانند تعامل فالوور، رشد فالوور، عملکرد هشتگ و موارد دیگر را ردیابی کنید.
اینستاگرام دقیقا به شما می گوید که بهترین زمان ارسال محتوا برای دستیابی به بیشترین مخاطب ممکن چه زمانی است.این اطلاعات به تنهایی می تواند تضمین کند که محتوا بدون تغییر نوع محتوایی که پست می کنید، عملکرد بهتری دارد.
3- از ابزارهای تولید محتوای عالی استفاده کنید:
استفاده از زمان بطور مناسب در عصر کنونی که عصر رسانه های دیجیتال و فضای مجازی هست بسیار بیش از پیش مورد نظر و هدف قرار دارد.
شما باید برای تولید محتوای با کیفیت و دارای لایسنس پخش در کل دنیا در هر پلتفرمی مانند اینستاگرام ،یوتیوب،فیسبوک،تویتر و ... برنامه وابزار مناسب دراختیار داشته باشید.
در دنیای پرمشغله امروزی استفاده از پلتفرمی که تمامی ابزارها و خاصیت های مفید زیر را باهمدیگه برای تولید محتوای سریع و باکیفیت بزبان فارسی داشته باشه خیلی کم پیدا میشه :
1-ارزون باشه .
2-در همه جا در دسترس باشه (هم سایت هم کامپیوتر و ویندوز و هم در اپلیکیشن های اندرویدی و آی او اس)
3-قالب های زیاد از پیش ساخته برای تولید محتوا در هر پلتفرمی داشته باشه (تولید محتوای وبلاگ-اینستاگرام-یوتیوب-فیسبوک و ..)
4-دارای کانتنت منیجر باشه .
5-متصل به حساب های تمامی پلتفرمهای اجتماعی روز همانند اینستاگرام -فیسبوک-یوتیوب-توئیتر و ...باشه .
6-فونت فارسی رو براحتی پشتیبانی کنه .
7-تمامی محتواهای پیشنهادی و در دسترسش دارای لایسنس آزاد برای بارگذاری و ساخت محتوا در کانالهای شخصی باشه .
8-دارای بینهایت المان طراحی برای طراحیها باشه .
9-دارای میلیون ها عکس با کیفیت بالا در موضوعات مختلف باشه .
10-فیلمها و محتواهای باکیفیت جهت استفاده در ساخت محتواهای شخصی رو داشته باشه .
11-به تعداد زیادی از سایت ها و ابزارهای تولید محتوا متصل باشه و ....
[box type="warning" align="" class="" width=""]ولی کانوا حرفه ای فارسی این پلتفرم رو در زبان فارسی برای همه فراهم کرده تا از وبسایت و اپلیکیشن کانوا با قیمت بسیار کم بوسیله خرید یک اکانت حرفه ای وبسایت کانوا با قیمت 20تا30هزار تومان ماهانه بتونید محتواهایی با مزایای فوق تولید و منتشر نمایید.[/box]
4-رسانه ها و انواع محتوا را مخلوط کنید:
به یاد داشته باشید، دامنه توجه یک کاربر متوسط اینستاگرام از ماهی قرمز کوتاه تر است (8 ثانیه در مقابل 12 ثانیه). برای جلب توجه مخاطبان هدف، مهم است که با ترفندهای اینستاگرامی رسانه ها را ترکیب کنید!!)
نتفلیکس را به عنوان مثالی از حساب اینستاگرامی در نظر بگیرید که رسانه ها را به خوبی ترکیب می کند.
در وهله اول، یکی از مدیران شبکه های اجتماعی تصویری سورئال را منتشر کرد که در آن مستندی به نام لیدی گاگا را تبلیغ می کرد.
https://www.instagram.com/p/BYLdmw-g0Js
تنها چند روز بعد، یکی از مدیران شبکه های اجتماعی یک ویدیوی خنده دار کوتاه با حضور دیو چاپل و کریس راک منتشر کرد.
https://www.instagram.com/explore/tags/davechappelle
با تغییر رسانه های محتوا، نتفلیکس می تواند طیف گسترده ای از مشتریان احتمالی را جذب کند و به لطف فرم های محتوای جدید، می تواند دنبال کنندگان را به طور مداوم درگیر کند.
5-یک کپشن جذاب در اینستاگرام ایجاد کنید:
کپشن های اینستاگرام جایی برای اضافه کردن هشتگ ها به امید افزایش دسترسی نیست. درعوض، باید از کپشنها برای بیان یک داستان متقاعدکننده و تعریفکننده استفاده شود که در خدمت هدف نهایی برند شما باشد.
ایجاد یک کپشن متقاعد کننده به آزمون و خطا نیاز دارد. نظارت بر تجزیه و تحلیل اینستاگرام همچنین می تواند به شما در بهبود کپشن ها کمک کند، اگر بتوانید الگوهای مربوط به قالب های کپشن مختلف و تعامل یا دسترسی پست را شناسایی کنید.
در حالی که نوشتن کپشن های طولانی ضروری نیست، باید حتما چیزی بنویسید که ارزش خواندن داشته باشد و به پیشبرد روایت محتوای شما کمک کند.
6-محتوای تولید شده توسط کاربر راواقعا درک کنید:
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) زمانی اتفاق می افتد که مشتری به صورت ارگانیک محتوایی را ایجاد می کند که به برند، محصول یا خدمات شما اشاره دارد.
محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان یک تایید قدرتمند مشتری عمل می کند که می تواند مشتریان بالقوه را تشویق کند که برند شما را جدی تر در نظر بگیرند.
علاوه بر این، محتوای تولید شده توسط کاربر، محتوای جدید خلاقانه ای را در اختیار بازاریابان اینستاگرام قرار می دهد تا آنها را مجدداً از طریق حساب شما به اشتراک بگذارند.
استفاده از نوعی ابزار مانیتورینگ اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا پلتفرم را برای ذکر نام تجاری بررسی کنید.
این ذکرها را بررسی کنید تا بدانید که آیا آنها با UGC مرتبط هستند که می توانید در حساب خود به اشتراک بگذارید.
در بیشتر موارد، دنبالکنندگان از نمونههای باکیفیت UGC قدردانی میکنند، زیرا احساس میکنند معتبر است .
7- پست هایتان حتما شامل یک لینک دعوت به اقدام باشد:
برای بازاریابان، محتوای اینستاگرام باید هدفی دوگانه داشته باشد.
اولاً، محتوای با کیفیت دراینستاگرام را جوری تولید نمایید که ضمن جذب فالوورهای موجود، دامنه برند را افزایش دهد.
دوم، محتوا باید به عنوان یک نیروی محرک برای فالوورها عمل کند تا از طریق رسانه های دیگر با برند شما بیشتر درگیر شوند.
اینستاگرام میتواند دروازهای برای ارتباط عمیقتر با مشتریان بالقوه و مشتریان باشد، اما برای اینکه دنبالکنندگان را به سمت برداشتن گام بعدی سوق دهید، باید «دعوت به اقدام» قانعکننده ایجاد کنید.
معمولاً می توان یک call to action خوب را در کپشن اینستاگرام قرار داد.
فراخوانها باید با محتوایی که به اشتراک گذاشته میشود مرتبط باشد و معمولاً از دنبالکنندگان میخواهد که از وبسایت برند بازدید کنند.
در مثال بالا، نایک از یک فراخوان مناسب و متنی برای اقدام برای تشویق دنبال کنندگان به بازدید از فروشگاه نایک استفاده می کند.
8- موفقیت ها و شکست های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید:
با مشاهده حساب رقبایتان و تجزیه و تحلیل اینستاگرام ، ببینید که رقبا در این پلتفرم چگونه عمل می کنند.
تجزیه و تحلیل دقیق رقابتی می تواند استراتژی هایی را برجسته کند که در ارتباط با مخاطبان هدف شما مؤثر هستند.
این می تواند به شما کمک کند تا استراتژی مشابهی برای شروع تعامل با فالوورهای جدید و موجود به روشی مؤثرتر ایجاد کنید.
از طرف دیگر، نظارت بر شکستهای رقبا در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا از اشتباهات مشابه جلوگیری کنید - باز هم تعامل با افراد مناسب را برای شما آسانتر و سریعتر میکند.
9- استوری های اینستاگرام را امتحان کنید:
استوری های اینستاگرام یکی از اجزای عالی برای تولید محتوای با کیفیت دراینستاگرام است که به سرعت در حال رشد است .
به قدری که استوری اکنون تعداد کاربران بیشتری نسبت به اسنپ چت دارد. ایجاد استوری های منظم در اینستاگرام را در نظر بگیرید، به خصوص اگر مخاطبان هدف شما افرادی در سنین نوجوانی و بیست سالگی هستند.
استوری های خوب اینستاگرام اغلب شامل محتوای پشت صحنه است که به دنبال کنندگان اجازه می دهد به جنبه هایی از برند شما دسترسی داشته باشند که در غیر این صورت ممکن است آنها را نبینند.
10- از تبلیغات برای تقویت پیام های مهم استفاده کنید:
زمانی که اپل آیفون X جدید را معرفی کرد، این شرکت روی یک سری تبلیغات جذاب در اینستاگرام سرمایهگذاری کرد تا ارزشهای پیشنهادی جدید مرتبط با گوشی جدید را تقویت کند.
این تبلیغ ، به اپل این امکان را میدهد که پیام خود را بدون نیاز به تکیه بر محتوای ارگانیک اینستاگرام به سرعت تقویت کند.
11-با نظرات دنبال کنندگان درگیر شوید:
اینستاگرام از تعامل به عنوان یک معیار کلیدی برای ارزیابی جذابیت محتوا استفاده می کند.
در واقع، ایجاد محتوایی که کاربران زیادی را درگیر خود کند، راه خوبی برای ورود به صفحه کاوش اینستاگرام است .
یکی از راههای تشویق کاربران به تعامل منظم با محتوا، پاسخ دادن منظم به نظرات دنبالکنندگان است.
12-از بازیافت محتویات از سایر رسانه ها خودداری کنید:
اینستاگرام برخلاف پینترست، توییتر یا فیسبوک است. اغلب، افرادی که از هر پلتفرم استفاده می کنند متفاوت هستند و اگر یکسان باشند، بسیاری از پلتفرم های مختلف برای ارضای اهداف مختلف استفاده می کنند.
این بدان معناست که بازاریابان اینستاگرام باید مراقب بازیافت محتوای به اشتراک گذاشته شده در سایر پلتفرم ها، در اینستاگرام باشند.
یا فالوورها این محتوا را در پلتفرمهای دیگر دیدهاند، تعامل را کاهش میدهند، یا اینکه محتوا واقعاً برای جذب مخاطبان هدف اینستاگرام شما بهینهسازی نخواهد شد.
13- با یک اینفلوئنسر همکاری کنید:
بیش از 90 درصد از بازاریابان که برنامه بازاریابی اینفلوئنسر دارند معتقدند که این برنامه موثر است.
یک راه عالی برای بازاریابان اینستاگرام برای ایجاد سریع فالوورهای بزرگتر و درگیرتر، مشارکت با یک اینفلوئنسر است.
شناسایی اینفلوئنسر مناسب برای مشارکت مستلزم شناخت خوبی از مخاطبان هدف است.
اما پس از شناسایی، یک اینفلوئنسر میتواند دارایی بزرگی در ایجاد محتوای با کیفیت دراینستاگرام باشد.
نتیجه:
محتوا پادشاه است. محتوای با کیفیت دراینستاگرام ، عشق به رسانه های اجتماعی ما را تقویت می کند و می تواند به برندها کمک کند تا دنبال کنندگان بزرگتر و جذاب تری ایجاد کنند.
برای ایجاد محتوای با کیفیت دراینستاگرام ، ابتدا باید مخاطب هدف را بشناسید.
در مرحله بعد، استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام را در نظر بگیرید تا درک خود را از آنچه دنبال کنندگان از آن لذت می برند تسریع کنید.
سپس مطمئن شوید که محتوای متنوع و جدید ایجاد کنید که با اهداف برند شما مطابقت داشته باشد.
.
.
.
این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.