جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل جهان
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل جهان

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: تا چند روز دیگر فصل تابستان فرا می‌رسد و چه چیزی بهتر از اینکه سقف سوپرکار خود را باز کنید و از هوای مطبوع این روزها لذت ببرید! نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام خودروی سوپراسپورت کانورتیبل بهترین است؟ ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم. اینجا 6 سوپر اسپورت کانورتیبل مطرح لیست شده‌اند. 
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
فراری 488 اسپایدر
 
این خودرو اوج نبوغ مهندسان ایتالیایی را نشان می‌دهد. اعداد این را ثابت می‌کنند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت خودرو 3 ثانیه است و 488 اسپایدر زیر 9 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد. نیروگاه خودرو همان پیشرانه‌ی رعب‌آور 8 سیلندر 3.9 لیتری استفاده شده در فراری 488 GTB است. درحالی‌که قدرت پیشرانه یکسان است اما این خودرو آلایندگی کمتری دارد.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
سقف هاردتاپ اسپایدر در 14 ثانیه جمع می‌شود. شاسی خودرو از 11 آلیاژ آلومینیوم و فلزات دیگر تشکیل شده که سختی و مقاومت بیشتری دارد. این شاسی فوق‌العاده به همراه سیستم کنترل زوایای بدنه، داون فورس بیشتری را در پیچ‌ها و شتاب گیری ایجاد کرده و باعث کاهش مقاومت در برابر باد نیز می‌شود. قیمت این کانورتیبل زیبا از 275 هزار دلار آغاز می‌شود.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
مک لارن 675LT اسپایدر

این خودرو در دسامبر معرفی شد و دربردارنده‌ی همه‌ی امیدهای ما است. سریع‌ترین کانورتیبل این کمپانی بریتانیایی 666 اسب بخار قدرت را از پیشرانه‌ی 8 سیلندر و 3.8 لیتری توئین توربو دریافت می‌کند و با این قدرت در مدت‌زمان 2.9 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 327 کیلومتر در ساعت است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
این خودرو از شاسی فیبر کربنی سود می‌برد و در ساخت دیگر قطعات نیز از این ماده استفاده شده است. با این تفاسیر وزن این خودرو کمتر از 650S اسپایدر است. مک لارن ساخت این خودرو را تنها به 500 دستگاه محدود نموده و قیمت آن از 372600 دلار آغاز می‌شود.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
لامبورگینی اوراکان LP 610-4 اسپایدر
 
خودروی دیگری که در زمستان معرفی شده اوراکان LP 610-4 اسپایدر است که نسخه‌ای کانورتیبل از برادر کوپه‌ی خود به شمار می‌رود.

قلب تپنده‌ی این کانورتیبل زیبا همان نسخه‌ی بکار رفته در سینه‌ی برادر کوپه است، پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی با 610 اسب بخار قدرت که به گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه متصل شده است. به لطف این پیشرانه‌ی هیولا، اسپایدر در مدت‌زمان 3.4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 324 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
اوراکان اسپایدر از شاسی سبک‌وزن و سیستم چهارچرخ محرک با کنترل الکترونیکی سود می‌برد که این مجموعه باعث ایجاد هندلینگی مثال‌زدنی در این خودرو می‌شود. حتی مکانیسم سقف بازشوی این خودرو نیز خلاقانه و بدیع است. سقف نرم خودرو توسط نیروی هیدرولیک کنترل می‌شود و در 17 ثانیه باز و بسته می‌شود و تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت نیز می‌توان این کار را انجام داد. قیمت آغازی این کانورتیبل فوق‌العاده 211 هزار دلار است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
پورشه 911 تارگا 4S
 
این خودرو که تعریفی ناب از قدرت و کارایی است به سیستم چهارچرخ محرک کمپانی مجهز شده و از پیشرانه‌ی جدید، شاسی ارتقا یافته و حالت‌های رانندگی قابل انتخاب سود می‌برد.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت 3 لیتری خودرو با دو توربو توانایی تولید 420 اسب بخار قدرت را دارد و باعث می‌شود تا تارگا 4S در مدت‌زمان 3.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. تارگا از گیربکس 7 سرعته ی دستی استفاده کرده و سقف سرعت آن نیز به 305 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به منظور بهبود کارایی خودرو، تارگا از پکیج کرونو اسپورت آپشنال (با حالت‌های رانندگی نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و حالت شخصی) سود می برد. برچسب قیمت این خودروی دوست‌داشتنی 122600 دلار است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
آلفارومئو 4C اسپایدر
 
بی‌پرده بگوییم، آلفارومئو 4C اسپایدر هرگز پرستیژ و کارایی فراری‌ها و لامبوهای کنونی را ندارد اما این خودرو نیز به قدر وسع خود از سقف بازشوی فوق‌العاده بهره می‌برد. این خودرو از نسبت‌های کلاسیک بدنه و جلوپنجره‌ی V شکل خاطره‌انگیزی استفاده می‌کند که مشخصه‌ی یک آلفا است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
پرفورمنس خودرو در آن حد نیست که از شنیدنش شوکه شوید! این خودرو تنها 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور را ارائه می‌کند. اجازه ندهید که این اعداد شما را مأیوس کنند زیرا این خودرو سبک است بنابراین احساسی سریع‌تر به شما دست می‌دهد. 4C اسپایدر هندلینگی درجه‌یک و فرمانی با احساس دارد.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
فراری کالیفرنیا T
 
این خودرو می‌تواند بهترین و دوستانه‌ترین GT نسل باشد. کالیفرنیا T اوج خودروهای GT است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
این خودرو از زمان فراری F40 افسانه‌ای، اولین خودروی فراری است که از پیشرانه‌ای توربو دار استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی خودرو توانایی تولید 553 اسب بخار قدرت را دارد و کالیفرنیا T می‌تواند با این پیشرانه به حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو همچنین از برخی تکنولوژی‌های بکار رفته در فرمول 1 استفاده می‌کند که عبارت‌اند از جذب‌کننده‌های شوک الکترومگنتیک و گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه. قیمت 199 هزار دلاری خودرو هم کالیفرنیا T را به ارزان‌ترین نسخه‌ی خانواده‌ی فراری بدل کرده است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل جهان , جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل , سوپرکارهای کانورتیبل , جذاب‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان , جذاب‌ترین خودروهای کانورتیبل , برترین سوپرکارهای کانورتیبل جهان , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: چند سال پیش رانندگان علاقه‌مند به خودروهای اتوماتیک به چشم مدل‌هایی لوکس می‌نگریستند. این روزها تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر شده و اکثر خودروهای اسپورت و سوپراسپورت دنیا با گیربکس‌های اتوماتیک پدال شیفتر دار عرضه می‌شوند.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
تعویض دنده‌های بسیار سریع در حد چند میلی‌ثانیه برای ثبت تایم‌های سریع‌تر در پیست‌ها عالی هستند اما مزیت‌های دیگری را هم می‌توان برای این گیربکس‌ها متصور بود که مهم‌ترین آن‌ها مصرف سوخت اقتصادی و آلودگی پایین است. گیربکس‌های اتوماتیک مدرن عموماً هوشمندتر هستند و بهتر از ما کار خود را انجام می‌دهند بنابراین تعویض دنده‌ها سریع‌تر و نرم‌تر و با آرامش بیشتری انجام می‌شود، خواه رانندگی شما در شهر باشد یا در بزرگراه‌ها و حتی درون پیست.
 
ما اینجا بهترین خودروهای اتوماتیک را گردآوری کرده‌ایم اما آن‌ها را در هیچ دسته‌ی خاصی قرار نداده‌ایم و همچنین همه نوع خودرویی را در لیست گنجانده‌ایم. اما پیش از آنکه خودروها را ذکر کنیم، یک راهنمایی سریع برای انواع مختلف گیربکس‌های اتوماتیک را در نظر گرفته‌ایم.
 
انواع گیربکس اتوماتیک
 
گیربکس‌های اتوماتیک مرسوم از سیستم مبدل گشتاور استفاده می‌کنند که قدرت را انتقال می‌دهد. این سیستم از اواسط قرن گذشته مورداستفاده قرار گرفته و تعویض‌های نرمی را ایجاد می‌کند اما تأثیری تضعیف‌کننده بر پرفورمنس و کارایی خودرو دارد بنابراین با گذشت زمان بهبودهای زیادی را به خود دیده است.
 
گزینه‌های مدرن‌تر گیربکس دوکلاچه الکترونیکی است. یک کلاچ دنده‌های فرد را عوض می‌کند و دیگری دنده‌های زوج را و هر دو پشت سر هم برای تعویض‌های سریع‌تر کار می‌کنند. نتیجه‌ی به‌کارگیری این سیستم تعویض‌های نرم است و می‌تواند مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه‌های دستی داشته باشد. البته این گیربکس‌ها گران‌تر بوده و تعمیر آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد بود.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
Volkswagen Passat with 10 speed DSG gearbox
 
یک انتخاب متفاوت نسبت به گیربکس‌های ذکر شده نمونه‌های CVT است. این نسخه‌ها تعویض‌های دنده‌ی نرم و یکپارچه‌ای دارند و هزینه‌های اقتصادی و تعمیر آن‌ها پایین است اما بهتر است که راننده‌های مشتاق و حرفه‌ای از این نسخه‌ها دوری کنند.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
گیربکس CVT
 
نوع دیگر گیربکس‌های دستی اتومات شده است. این گیربکس‌ها از کلاچ و تنظیمات دنده‌ی معمولی استفاده می‌کنند اما کار تعویض را خودشان انجام می‌دهند. مزیت این گیربکس‌ها به سبک‌وزنی، ارزانی و سادگی آن‌ها مربوط می‌شود اما در شهرها و شتاب گیری‌های سریع ناهنجاری از خود نشان می‌دهند.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016

خب با این توضیحات به لیست مورد اشاره می‌پردازیم.
 
فولکس‌واگن پولو DSG اتوماتیک
 
با کابین با کلاس و کیفیت خوب، پولو خودروی کوچکی است که تفکری بزرگ دارد. این حس رضایت با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه آپشنال افزایش می‌یابد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
گیربکس اتوماتیک با تعویض‌های دقیق و ترد خود کارایی خوبی را تأمین می‌کند، مخصوصاً زمانی که این گیربکس با پیشرانه‌ی بنزینی 1.2 لیتری جفت شود. راننده‌هایی که دنبال هیجان بیشتری هستند می‌توانند از تعویض دستی یا پدال شیفترهای آپشنال استفاده کنند.
 

 
جگوار اف-پیس 8 سرعته اتوماتیک
 
جگوار XF می‌رفت که خودروی اتوماتیک مورد علاقه‌ی ما باشد اما با آمدن شاسی‌بلند اف-پیس همه‌چیز تغییر کرد. این خودروی زیبا از همان گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. درحالی‌که واحد مبدل گشتاور خودرو شاید تکنولوژی بالای سیستم‌های دوکلاچه را نداشته باشد اما بسیار نرم و سریع است و چیزی را از دست نخواهید داد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
ما اف-پیس را با پیشرانه‌ی 178 اسب بخاری دیزلی و سیستم چهارچرخ محرک رانده‌ایم و جگوار با این مشخصات شتاب گیری خوبی دارد. اما باید گفت که این گیربکس به‌طور شگفت‌انگیزی با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی خوب کار می‌کند.
 

 
اسمارت فورتو 6 سرعته توئینامیک
 
این خودرو که بر پایه‌ی رنو توئینگو بنا شده جایگاه رفیع‌تری از پیشینیان خود دارد و گیربکس دوکلاچه آپشنال آن حس بهتری را ایجاد می‌کند. اسمارت در شهر بسیار مانور پذیر است و زمانی که پیشرانه‌های 3 سیلندر خودرو با این گیربکس ترکیب شود شاهد مصرف سوخت کم، رانندگی آسان و بسیاری بهبودهای دیگر خواهیم بود.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
گیربکس ذکر شده که تنظیمات راحت و دینامیک را دارد، تعویض‌های بسیار سریع و نرمی را به نمایش می‌گذارد و با گیربکس نسل پیشین اصلاً قابل مقایسه نیست.
 

 
پورشه 911 PDK
 
پورشه 911 با گیربکس اتوماتیک حس بیشتری را ایجاد می‌کند. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه PDK آن هنوز هم بسیار خوب است و با خود خواهید گفت چرا با پدال کلاچ خود را عذاب دهید.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
همانند سیستم‌های رقیب، گیربکس پورشه تعویض‌های یکپارچه و بسیار سریعی را ارائه می‌دهد. این گیربکس همچنین با سیستم لانچ کنترل نیز در دسترس است که شتاب صفر تا 100 سریعی را ایجاد می‌کند. تنها نقطه‌ضعف پورشه این است که مبلغ اضافی را برای شیفترهای فرمان طلب می‌کند.
 

 
سئات لئون DSG اتوماتیک
 
خودروی خانوادگی و کامپکت لئون با گیربکس اتوماتیک لذت‌بخش‌تر است. همانند مدل‌های خواهر سئات یعنی فولکس گلف و آئودی A3، لئون از گیربکس عالی دوکلاچه DSG استفاده می‌کند که نرم و روان بوده و کارایی بالایی دارد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
این خودرو با طیفی از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی در دسترس است اما بهترین نسخه همان پیشرانه‌ی کم‌مصرف 1.2 لیتری TSI است.
 

 
ب‌ام‌و سری 3 با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
 
شهرت ب‌ام‌و به خاطر ساخت خودروهایی با نهایت لذت رانندگی است و شاید فکر کنید که انتخاب ما گیربکس دستی سری 3 است. اگرچه که گیربکس 6 سرعته دستی سری 3 خوب است اما گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آپشنال این خودرو بهتر است. این نسخه ارزان نیست اما به لطف آلایندگی پایین و مصرف سوخت عالی، این گیربکس هزینه‌های رانندگی کمی دارد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
مهم‌تر آنکه تجربه‌ی رانندگی عالی این خودرو با این گیربکس بهتر نیز می‌شود. همانند بهترین نمونه‌های مجهز به مبدل گشتاور، این گیربکس تعویض‌های نرمی دارد. گیربکس اتوماتیک اسپورت خودرو گران‌تر بوده و همان مشخصات را دارد اما تعویض‌های سریع‌تری داشته و با شیفتر عرضه می‌شود.
 

 
تویوتا پریوس CVT اتوماتیک
 
هنوز زمان زیادی نگذشته که گیربکس‌های CVT را به عنوان آینده‌ی گیربکس‌های اتوماتیک در نظر می‌گرفتند. با نسبت‌های دنده‌ی نامحدود، این گیربکس کارایی و مصرف بی‌نظیری را ارائه می‌دهد؛ اما توسعه‌ی گیربکس‌های مجهز به مبدل گشتاور و افزایش گیربکس‌های دوکلاچه،CVT ها را در سایه قرار داده است.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
هرچند اگر استایل رانندگی خود را با این نسخه تطبیق دهید،CVT می‌تواند احساس زیادی ایجاد کند. این گیربکس مخصوصاً در پریوس به خوبی کار می‌کند، جایی که ترکیب قدرت الکتریکی و نسبت‌های نامحدود گیربکس برای ایجاد نرمی کار می‌کنند.
 

 
مرسدس بنز S کلاس 7G ترونیک
 
خودروهای معدودی هستند که بهتر از مرسدس S کلاس با گیربکس اتوماتیک انس پیدا کرده باشند. گیربکس 7 سرعته 7G ترونیک یک واحد مبدل گشتاور مرسوم است اما این پرچم‌دار آلمانی تعویض دنده‌های نامحسوسی دارد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
درحالی‌که پدال شیفتر نیز وجود دارد اما به ندرت از آن‌ها استفاده خواهید کرد چرا که این گیربکس بسیار خوب است.
 

 
تسلا مدل S
 
خب بله این خودرو گیربکس به معنای پذیرفته‌شده‌ی عام را ندارد اما تسلا از بهترین‌ها در زمینه نرمی و روانی است. به لطف موتور الکتریکی قدرتمند، مدل S تنها یک دنده را در گیربکس نیاز دارد به این معنی که خودرو با روانی شگفت‌انگیزی شتاب می‌گیرد. پدال گاز را فشار دهید و در این هنگام شتاب دیوانه‌واری آغاز می‌شود که حس خروج از منجنیق را به سرنشینان می‌دهد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 

 
مک لارن 650S
 
خودروهای فرمول 1 حدود 25 سال است که از گیربکس‌های شیفتردار استفاده می‌کنند بنابراین جای تعجب نیست که مک لارن این ویژگی را در سوپرکار 650S خود جای داده است. همانند خودروهای فرمول 1 خود، این خودروی خیابانی از پدال‌های چپ و راست برای سبک و سنگین کردن دنده‌ها استفاده می‌کند.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
هرچند، این خودرو به‌جای گیربکس گران‌قیمت سکونشئال از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند. به عنوان نتیجه، تعویض دنده‌ها در چشم برهم‌زدنی انجام می‌شود و نرمی تعویض دنده‌ها چیزی است که از خودروهای سدان لوکس انتظار دارید.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016 , بهترین خودروهای اتوماتیک , بهترین خودروهای اتوماتیک 2016 , برترین خودروهای اتوماتیک سال 2016 , برترین خودروهای اتوماتیک , برترین خودروهای اتوماتیک 2016 , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟

zoomit.ir - مالک قلی پور: اگر به کشوری بروید که مردم خودروهایشان را در جهتی که انتظارش را ندارید برانند، کاملاً گیج خواهید شد. حقیقتا هم عجیب است. عجیب تر از آن دلیلی است پشت این قضیه نهفته است. برای اطلاع از دلایل تفاوت جهت جاده‌های کشورهای مختلف، این مطلب را بخوانید.

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟

امروزه حدود ۷۵ درصد جمعیت دنیا در سمت راست جاده رانندگی می‌کنند. به طوری که وقتی شما منطقه‌ای را ببینید که اینگونه نیست، استرس شما را فرا می‌گیرد. عادت کردن به این نحوه‌ی رانندگی  که جای خود را دارد. به گفته‌ی نیویورک تایمز وقتی که کشور ساموا جهت رانندگی را تغییر داد، در این کشور دو روز تعطیلات ملی اعلام شد تا مردم به نحوه جدید رانندگی عادت کنند.

اما در زمانی که ترافیک جاده ها را انسان‌ها و ارابه ها تشکیل می‌دادند، اکثراً مردم در سمت چپ حرکت می‌کردند. دلایلی که آن‌ها را به سمت چپ می‌کشاند از پیروزی در نبرد های سوار بر اسب تا نحوه شمشیر زنی متفاوت بود.

شلاق‌های اسب در روم باستان

در روم باستان، مردم اسب‌های خود را در سمت چپ مسیرها حرکت می‌دادند. دلیل این کار هم به خاطر حفظ احترام دیگران بود. اما چگونه؟

بنا به گفته نشنال جئوگرافیک ۸۵ درصد مردم متمدن روم راست دست بودند. در نتیجه اکثراً دهانه اسب را با دست راست و شلاق را در دست چپ خود می گرفتند. در نتیجه اگر آن‌ها در سمت راست جاده ها حرکت می‌کردند، همیشه هنگام شلاق زدن به جای اسب، سواری را که از مقابل می‌آید ضربه می‌زدند.

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟


نقطه ضعف این انتخاب جهت حرکت، به راست دست بودن آن‌ها بر می‌گردد. چرا که به راحتی می‌توان ارابه ران را با شمشیر یا وسیله دیگر از سمت راست مورد حمله قرار داد. به هر حال این انتخاب آن‌ها یک شمشیر دو لبه بود که در کنار حفظ احترام دیگران، آسیب‌پذیری در حمله به راننده ارابه را بالا می‌برد.

تسخیر با دست راست!

تاریخ پر است از نبرد و در ادامه این نبردها فتح و تسخیر سرزمین های مختلف. اینطور که معلوم است این تسخیرها گاهی جهت رانندگی ملتی را تغییر داده‌اند. ناپلئون بناپارت فرانسوی البته یکی از پشتیبانان نظریه رانندگی در سمت راست جاده تاریخ است.

به روایت مجله تایم، پیش از انقلاب فرانسه، اشراف در سمت چپ جاده حرکت می‌کردند و دهقان‌ها را مجبور می‌کردند در سمت راست حرکت کنند. اما در گیر و دار انقلاب که شرایط برای اشراف زادگان خطرناک شده بود، آن‌ها نیز به سمت راست جاده مهاجرت کردند تا خود را جزوی از مردم عادی جلوه دهند. بعدها ناپلئون این نحوه راندن را با لشکرکشی خود به روسیه، سوییس و آلمان به این نقاط صادر کرد.

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟


به گواه مجله تایم، حتی مردم آمریکا نیز در برهه‌ای اهل رانندگی در سمت چپ بوده‌اند. در ابتدای دوران استعمار آمریکا، جهت حرکت در جاده ها نیز همانند موارد دیگر از کشور بریتانیا به آمریکا آمد. در انتهای قرن ۱۸ ام، جهت رانندگی همانند دیگر سوغات استعمار در آمریکا تغییر کرد و رانندگان صندلی خود را به سمت چپ خودرو بردند. این امر زمانی تبدیل به یک عادت عمومی شد که هنری فورد خودرو خود را که فرمان آن در سمت چپ قرار داشت به تولید انبوه رساند و اکثر مردم از آن استفاده کردند و در نتیجه به رانندگی در آن جهت عادت کردند. سپس در ابتدای قرن ۲۰ام، حضور صندلی راننده در سمت راست خودرو نیز در استانداردها لحاظ شد. لازم به ذکر است که امروزه در فرانسه مردم در سمت راست جاده رانندگی می کنند.

شمشیر سامورایی!

باز هم مساله احترام و در این حالت خاص، احترام به جان دیگران عامل تغییر جهت رانندگی است. کاملاً مشخص نیست که جهت رانندگی که امروزه در ژاپن متداول گردیده است از کجا منشاء می گیرد. به هر حال، گفته می‌شود که سامورایی ها شمشیر خود را در سمت چپ بدن خود حمل می‌کردند و از آنجایی که نمی خواستند همیشه در حال حرکت شمشیرشان به سواران دیگر برخورد کند، سمت چپ جاده می راندند.

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟


مدت‌ها بعد از سامورایی‌های اسب سوار، بریتانیایی ها برای ژاپن خط آهنی ساختند که در سمت چپ حرکت می کرد. به گفته‌ی بی‌بی‌سی همین اقدام شروع گسترش عادت رانندگی در سمت راست بود. اما باز هم حضور کشور خارجی باعث شد که در سال ۱۹۴۵، آمریکایی ها که به ناحیه اکیناوا آمده بودند، به نوعی مردم را مجبور کردند که در سمت راست جاده ها برانند. البته چند دهه بعد در سال ۱۹۷۸ مردم به همان نحوه رانندگی قدیمی بازگشتند. مردم ژاپن هنوز هم در سراسر کشور خود در سمت چپ جاده رانندگی می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید با خیال راحت در سفرهایتان به ژاپن شمشیر سامورایی خود را به کمر بسته و مطمئن باشید که کسی را آزار نخواهید داد!



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟ , جهات مختلف رانندگی , جهات مختلف رانندگی در جهان , جهات مختلف رانندگی در دنیا , جهات مختلف رانندگی دنیا , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

هرآنچه باید درباره‌ «بوگاتی شیرون» بدانید

وب‌سایت پدال: همانند یک چرخه‌ی منظم، هر 10 سال یک‌بار تاج قهرمانی حداکثر سرعت خودروها دست‌به‌دست می‌شود. زمانی که من در دهه‌ی 90 و در حال بزرگ شدن بودم، قدرت در دست مک لارن اف 1 با حداکثر سرعت 370 کیلومتر بر ساعت بود. یک دهه‌ی بعد بوگاتی ویرون با سرعت 407 کیلومتر بر ساعت، تاج قهرمانی را ربود. حالا هم حشره‌ی بزرگی پا به میدان گذاشته است.

 

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!
2017 Bugatti Chiron


 باوجود 1500 اسب بخار در پشت صندلی‌های عقب، بوگاتی شیرون برای جابجایی رکورد حداکثر سرعت دنیای خودرو در دهه‌ی آینده طراحی‌شده است…اینجا ده نکته‌ای وجود دارد که ممکن است شما درباره‌ی شیرون جدید ندانید.

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

زبان فرانسوی شما چطور است؟

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


آن‌هایی که در بخش اخبار ورزشی کار می‌کنند ممکن است شیرون را "کایرون” خطاب کنند. اما درواقع تلفظ صحیح همین "شیرون” ترجیحاً با لهجه‌ی غلیظ فرانسوی است. این خودرو به پاس راننده‌ی افسانه‌ای بوگاتی یعنی آقای لوئیس شیرون به این نام مزین شده است.

شیک و کاربردی

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


شاید برای کسانی که تا آمدن ویرون از بوگاتی آگاهی چندانی نداشتند این مورد قدری شگفت‌آور باشد اما این خودروساز فرانسوی تاریخی طولانی و جالب دارد. بااینکه شما تشابهات بصری زیادی را بین شیرون و ویرون می‌بینید اما شیرون به‌طور مؤثری به آینده توجه دارد و ویژگی‌های بصری گذشته را با آینده ترکیب کرده است. برای نمونه به خط نقره‌ی جلا داده‌شده‌ی C شکل نگاه کنید، این خط به نمای نیمرخ شیرون تسلط دارد. این خط تقلیدی از بوگاتی تایپ 57SC آتلانتیک دهه‌ی 30 است.

صحبت از نقره‌ی جلا داده‌شده است…

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

نشان بوگاتی که بر روی جلوپنجره‌ی شیرون نقش بسته از نقره‌ی واقعی لعاب داده‌شده با دست ‌ساخته شده و برای کمپانی مادر یعنی فولکس‌واگن 550 دلار آب‌خورده است.

ما 0.02 درصد هستیم!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

این نشان 550 دلاری تنها 0.02 درصد از قیمت تخمینی 2.7 میلیون دلاری شیرون را تشکیل می‌دهد! طبق گفته‌ی بوگاتی، یک خریدار متوسط شیرون صاحب 42 خودرو، یک جت، یک قایق، سه بالگرد و 4 خانه است.

می‌رود که واقعاً سریع باشد

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


بوگاتی هنوز درباره‌ی حداکثر سرعت شیرون فروتن و خاضع است اما شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای پیشنهاد می‌کنند که حداکثر سرعت این خودرو حداقل 442.5 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، 11 کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از ویرون سوپر اسپورت و 8 کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از هنسی ونوم جی تی.

اما خیلی سریع نه…

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

بوگاتی حداکثر سرعت خودروهای مشتریان را به 420 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. حداکثر سرعت واقعی شیرون می‌تواند توسط تکنسین‌های کارخانه و پس از بالانس فوق دقیق چرخ‌ها و لاستیک‌ها و برخی حسگرهای اضافی شکسته شود.

قدرت بیشتر!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

برای این سرعت 420 کیلومتر بر ساعت، شیرون قطعاً به پیشرانه‌ای عظیم نیاز دارد. شیرون توسط یک پیشرانه‌ی به‌روز شده 8 لیتری،4 توربویی 16 سیلندر متعلق به ویرون نیرورسانی می‌شود. زیر کاپوت شیرون، این پیشرانه‌ی عظیم 1500 اسب بخار قدرت و 1165 lb-ft گشتاور تولید می‌کند و نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوبل به هر چهارچرخ انتقال می‌یابد.

شما هرگز نمودار داینوی شبیه این را ندیده‌اید

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

اکثر نمودارهای داینو، منحنی‌های قدرت و گشتاور صعودی هستند که به‌طور آرام در طول محور Y و X افزایش می‌یابند. اما درباره شیرون اوضاع متفاوت است. منحنی گشتاور بوگاتی در دور موتور 2000 به‌طور وحشتناکی در طول محور Y صعود می‌کند و پس‌ازآن تا محدوده‌ی دور موتور 6700 تخت باقی می‌ماند و منحنی قدرت شیرون شبیه خط قدرت است و موشک‌وار تا دور موتور 6700 بالا می‌رود.

حشره‌ی بزرگ می‌تواند دریفت کند

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


ویرون یک گزینه‌ی بد برای عبور از راه‌های کانیون بود. به‌عنوان نتیجه، مهندسان بوگاتی توجه ویژه‌ای به هندلینگ شیرون داشته‌اند و هایپرکار جدید را به فرمان الکتریکی جدید، دامپرهای جدید و لاستیک‌های دست‌ساز میشلین پایلوت اسپورت کاپ مجهز کرده‌اند. بله ما تضمین می‌کنیم که شیرون جدید می‌تواند دریفت کند

دمیدن هوای گرم

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

شیرون از فوت کوزه‌گری جدید برای خارج کردن گازهای اگزوز استفاده می‌کند. اگرچه به نظر می‌رسد که شیرون تنها 4 خروجی اگزوز دارد، اما باید گفت که این خودرو درواقع 6 خروجی تیتانیومی اگزوز دارد.4 تا از آن‌ها در مرکز قرار دارند و دوتای دیگر به طرفین چپ و راست خودرو متمایل شده‌اند که به دیفیوزر عقب شیرون کمک می‌کنند تا در سرعت‌های بالا نیروی داون فورس را افزایش دهد.

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: هرآنچه باید درباره‌ «بوگاتی شیرون» بدانید , بوگاتی شیرون , مشخصات بوگاتی شیرون , قیمت بوگاتی شیرون , اطلاعات بوگاتی شیرون , همه چیز درباره بوگاتی شیرون , قیمت بوگاتی , موتور بوگاتی , مشخصات بوگاتی , اطلاعات بوگاتی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان

zoomit.ir - شایان نژادشمسی: مسابقات اتومبیلرانی یکی از خطرناک‌ترین ورزش‌های موجود است که هر ساله کشته‌های زیادی به جای می گذارد. رانندگان تنها قربانیان این حادثه نیستند؛ در بسیاری از مواقع تماشاگران عمده قربانیان حوادث این رشته ورزشی را تشکیل می‌دهند. 
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
برای اطلاع از خطرات موجود در مسابقات اتومبیلرانی، همین اندازه بدانید که تا چندین سال پیش، مسابقات فرمول یک که از پیشرفته‌ترین تجهیزات کنترلی و ایمنی برای راننده‌ها استفاده می‌کند، سالیانه حداقل یک راننده را به کام میرگ می‌فرستاد. حال می‌توانید تصور کنید که در سایر انواع مسابقات اتومبیلرانی، راننده‌ها و در بعضی موارد تماشاچیان در معرض خطر بزرگی قرار دارند. در ادامه می‌توانید خطرناک‌ترین مسابقات برگزار شده در تاریخ اتومبیلرانی را مشاهده کنید.
 
۵. جایزه بزرگ آلمان (Nurburgring)
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
رانندگان متبحر معروف‌ترین مسابقه‌‌ی جهان یعنی فرمول ۱، به دنبال رقابت در دشوارترین مسیرهای فنی در سرعت‌های بالای ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت هستند. این ورزش، به لطف مسیرهای مرگباری مانند اسپا-فرانکورچامپس و مونزای ایتالیا، به بالا بودن نرخ مرگ‌ و میر مشهور شده است، اما شاید هیچ مسیری به خطرناکی مسیر آلمانی با نام نربرگ‌رینگ نباشد که جان ۵ راننده‌ی فرمول ۱ را در بازه‌‌ی ۱۵ ساله گرفته است. این مسیر در سال ۱۹۲۷ ساخته شد، اما ویژگی‌‌های این پیست، مانند تغییرات ارتفاع و پیچ‌‌های تند و تیز آن طی سال‌‌ها چندین بار تحت طراحی مجدد قرار گرفت، اما همچنان به‌عنوان خطرناک‌ترین مسیر شناخته شده است. در سال ۱۹۶۹، به دلیل نرخ بالای کشته‌‌شدگان، این مسیر و سایر مسیرهای مشابه توسط رانندگان فرمول ۱، تحریم شد و تا هنگام ایجاد تغییراتی در مسیر، از مسابقه دادن امتناع ورزیدند. از آن به بعد، این پیست دیگر هیچ کشته‌ای در مسابقات فرمول ۱ نداد اما همچنان به‌عنوان یکی از خطرناک‌‌ترین مکان‌‌ها برای مسابقات اتومبیل‌رانی به شمار می‌‌آید. از سال ۱۹۷۰، حدود ۲۵ راننده در طول سایر مسابقات در این مسیر کشته شدند و راننده‌‌ی سرشناس فرمول ۱ با نام جکی استوارت این مسیر را، خطرناک‌ترین پیست تمام دنیا دانست.
 
مشهورترین حادثه
 
یکی از مشهورترین حوادث در مسیر نربرگ‌رینگ در سال ۱۹۵۸ رخ داد تا راننده‌‌ی فرمول ۱ با نام پیتر کالینز آخرین نفری باشد که در مسابقات جایزه بزرگ آلمان جان خود را از دست می‌دهد. کالینز در حال رقابت برای کسب جایگاه اول بود که کنترل فراری خود را از دست داد و با برخورد به دیواره‌‌ی مسیر از خودرو به بیرون و سمت درختان پرتاب شد و با ضربه‌ای کشنده به سرش، جان باخت.
 

 
۴. ایندی ۵۰۰
 
مسابقات ایندی ۵۰۰ هرساله در ماه می در مسیر ایندیاناپولیس برگزار می‌‌شود و بی‌‌شک یکی از معروف‌ترین مسابقات‌ی اتومبیل‌‌رانی جهان است. در فهرست برندگان این مسابقه، اسامی مشاهیری همچون ماریو اندراتی، فویت، آل آنسر و خوان پابلو مونتویا می‌‌درخشد و تنها مسیری است که هر راننده‌‌ای آرزوی برنده شدن در آن را دارد. ایندیاناپولیس افتخار پرهیجان‌ترین، خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین مسیر را در جهان با خود به یدک می‌کشد. از اولین سال شروع مسابقه یعنی ۱۹۱۱، بیش از ۴۰ راننده در این مسابقات، به همراه اعضای تیم، کارکنان زمین مسابقه و تماشاچیان کشته شدند. 
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
در اوایل این مسابقه، حتی ایستادن در نزدیکی این مسیر، مرگبار بود. در حادثه‌‌ای عجیب در سال ۱۹۳۱، چرخ یکی از خودروها پس از تصادف، جدا شد و پس از عبور از دیوارهای زمین مسابقه، به پسر جوانی که مشغول بازی در حیاط نزدیک خیابان بود، برخورد کرد و باعث مرگ او شد. این مسیر ساده شامل دو مسیر طولانی و صاف که با دو دور در انتها به هم وصل می‌شود؛ اما همین سادگی مسیر است که آن را بسیار خطرناک کرده است؛ راننده‌ها با سرعت بسیار بالایی وارد پیچ‌‌ها می‌‌شوند و ارتفاع اندک دیواره‌‌ها موجب می‌‌شود به‌عنوان خطرناک‌ترین پیچ در ورزش موتورسواری به شمار آید.
 
خطرناک‌ترین حادثه
 
یکی از مشهورترین حوادث در ایندی، حادثه سال ۱۹۷۳ است. راننده‌‌ای با نام سویید سویج که مشغول رقابت در جایگاه دوم بود، در دور چهارم، کنترل خودروی خود را ازدست‌ داده و به دیواره داخلی مسیر برخورد کرد. خودروی او به طرز دل‌خراشی منفجر شد و خود او به‌سوی دیگر دیواره پرتاب شد و در گودال سوخت مشتعل شده افتاد. او از این حادثه به طرز حیرت‌آوری جان سالم به دربرد و به بیمارستان منتقل شد. کادر پزشکی انتظار نجات او را داشتند اما ۳۳ روز بعد ظاهراً به دلیل عوارض ناشی از دریافت پلاسمای آلوده، درگذشت.
 

 
۳. مسابقات TT جزیره من
 
مسابقات جایزه توریست (Tourist Trophy (TT جزیره‌‌ی مَن از مسابقات مشهور موتورسواری است که هرساله در جزیره کوچک و بادخیز مَن واقع در کرانه انگلیس برگزار می‌‌شود. بیش از صد سال است که TT مسابقات و وقایع زیادی را به چشم دیده است. این مسابقه به مدت چندین روز و به شکل تایم تریال در سرعت‌‌های بالای ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و در مسیرهای خطرناک کوه‌‌های اسنیفل برگزار می‌‌شود. به دلیل برگزاری این مسابقات در مسیرهای عمومی، این مسیر ازلحاظ ایمنی وضعیت مناسبی ندارد و این موضوع همیشه مورد بحث بوده است چرا که موجب ایجاد خطرات بسیاری برای رانندگان می‌‌شود. مسیر این مسابقه بسیار باریک است و درحالی‌ که تمام‌مسیرهای قدیمی دارای حفاظ‌‌های ایمنی بوده‌اند این مسیر فقط دارای دیواره‌‌های سنگی، فنس و صخره است. از سال ۱۹۰۷، ۲۲۷ شرکت‌کننده (تقریباً به‌طور میانگین دو نفر در سال) در این مسابقات کشته شدند. با وجود بهبود در سرعت و قابلیت تعادل موتورها هنگام پیچیدن، به نظر می‌‌رسد روزنه‌‌ی امیدی برای کاهش خطرات این مسیر وجود دارد.
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
مشهورترین حادثه
 
مسابقات TT جزیره‌‌ی من، زمانی یکی از برجسته‌‌ترین مسابقات موتورسواری قهرمانی جایزه بزرگ بود اما در نهایت به دلیل وجود نگرانی‌‌هایی در رابطه با ایمنی مسیر، موجب از دست دادن جنبه‌‌ی قهرمانی این مسابقه شد. از اواخر دهه‌‌ی ۸۰ میلادی، به‌عنوان یک فستیوال مستقل عمل کرد. بزرگ‌ترین عامل پیش‌‌برنده برای این موضوع، کشته شدن گیلبرتو پارلوتی، موتورسوار ایتالیایی در هنگام تصادف موتورش در باران شدید بود. مرگ او موجب شد که بسیاری از موتورسواران، مسابقات TT را تحریم کنند و بعد از چند سال از تقویم مسابقات نیز حذف شود.
 

 
۲. مسابقات ۲۴ ساعته لمانز
 
یکی از بی‌‌نظیرترین و معتبرترین مسابقات، مسابقه‌‌ی ۲۴ ساعته لمانز است که با قدمتی ۹۰ ساله در ماه ژوئن هر سال در کشور فرانسه برگزار می‌‌شود. برخلاف بیشتر مسابقات اتومبیل‌سواری که سرعت را بر چیزهای دیگر برتر می‌‌داند، این مسابقه نه‌ تنها مقدار اطمینان خودرو و عملکرد آن را می‌‌سنجد بلکه استقامت و هوشیاری راننده را نیز محک می‌‌زند. این چالش‌ها موجب شده که این مسابقه به‌عنوان جواهری در تقویم مسابقات محسوب شود اما همیشه از آن به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان یاد می‌‌کنند. 
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
ابرخودروهای مدرنی که در این مسیر مسابقه می‌‌دهند قابلیت رسیدن به سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارند و به شکل هم‌زمان به رقابت با رقیبان خود در همه‌‌ی کلاس‌ها در همان مسیر می‌‌پردازند. تا دهه‌ی ۱۹۶۰، مسابقات لمانز شامل آیتم‌‌های دیوانه‌‌واری بوده است. راننده‌ها در فاصله چندین‌متری از خودروهایشان به خط می‌‌شدند و سپس به سمت خودروهایشان می‌‌دویدند و از حالت ایست کامل و اکثراً بدون درست بستن هرگونه کمربند‌ ایمنی راه می‌‌افتند. این موضوع موجب رخداد حوادث فجیعی در مسابقه می‌‌شد که تاکنون باعث مرگ ۲۴ راننده از زمان برگزاری آن شده است.
 
مرگبارترین حادثه ورزشی تاکنون
 
مسابقات لمانز علی‌رغم داشتن خاطرات‌ مسابقه‌‌های بسیار، دارای حوادث غمناکی نیز است. در سال ۱۹۵۵، راننده‌‌ای به تام پیر لو پس از برخورد خودرواش به پشت خودروی دیگر، بر روی سطح دیواره‌‌ی مسیر سر خورد و با افتادن روی خاکروبه‌ها و معلق زدن راهی جمعی از تماشاچیان شد. لو و ۸۴ تماشاچی دیگر در این حادثه کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند. این حادثه تأثیر زیادی در دنیای مسابقات گذاشت. برگزاری بیشتر مسابقات برای یک سال متوقف شد و فرانسه و اسپانیا و سوئیس و آلمان به اتحاد، مسابقات اتومبیل‌‌رانی را ممنوع کردند. با رخداد این فاجعه، تغییرات قابل‌توجهی در ایمنی خودروها ایجاد شد.
 

 
۱. مسابقات رالی داکار
 
از لحاظ خطر، هیجان و دیوانگی بیش‌ از حد، هیچ مسابقه‌ای قابل‌مقایسه با رالی داکار نیست. این مسابقه از گذشته به‌صورت سالانه و آفرود از شهر پاریس شروع می‌‌شده و کل اروپا و صحراهای آفریقا را طی می‌کند و در آخر به شهر داکار در کشور سنگال می‌‌رسد. این مسابقه شامل راننده‌‌هایی از کلاس‌های مختلف SUV تا موتورسیکلت است و به دلیل مقیاس و درجه‌ی سختی آن، لقب خطرناک‌ترین ورزش جهان را به خود اختصاص داده است. به دلیل وسعت مسیر مسابقه، راننده‌‌ها به‌آسانی می‌توانند از مسیر اصلی جدا و منحرف شوند و در هنگام رخداد حادثه، ساعت‌‌ها طول می‌‌کشد تا خدمات درمانی مناسب به آن‌‌ها برسد.
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
این خطرات به همراه اثرات محیطی، مسابقه‌ی رالی داکار را به یکی از رقابت برانگیزترین مسابقات در ورزش‌های موتوری تبدیل کرده است. راننده‌ها در حومه‌ی شهرها رانندگی کرده و ممکن است به‌طور اتفاقی به احشام و دیگر خودروها برخورد کنند. در حداقل یک مورد به دلیل رخداد آتش‌‌سوزی که ۳ نفر را به کام مرگ کشاند، این مسابقه مقصر شناخته شد. در همین حال اثبات شد که تلفات رانندگان نیز به همان‌ اندازه فاجعه‌بار است. با شروع رقابت‌‌های رالی داکار در سال ۱۹۷۸، این مسابقه جان ۴۹ نفر (تقریباً سالی ۲ نفر) را گرفته است؛ اما این آمار خیلی کم است و افراد بسیاری رالی داکار را مسئول مرگ عابران پیاده بی‌‌شماری می‌‌دانند. در سال‌های اخیر، آشفتگی سیاسی در قاره‌‌ی آفریقا موجب انتقال این مسابقه به آمریکای جنوبی شده است. مثلاً مسابقه‌‌ی سال ۲۰۱۰ در ۱ ژانویه، در آرژانتین و شیلی برگزار شد.
 
مشهورترین حادثه
 
در سال ۱۹۸۲، مارک تاچر، پسر مارگارت تاچر نخست‌وزیر انگلیس با خودروی پژو ۵۰۴ در حال رقابت در رالی داکار بود. در هنگام عبور از صحرای ساهارا، تاچر، مکانیک و کمک‌راننده‌اش آنی شارلوت ورنی مجبور به توقف برای تعمیر آسیب وارده به مخزن سوخت شدند؛ اما پس از تعمیر، هر سه نفر دریافتند که از دیگر رانندگان عقب افتادند و طولی نکشید که در بیابان گم شدند. آن‌ها به مدت تقریباً ۶ روز ناپدید بودند و پس‌ازآن در فاصله‌‌ی ۵۰ کیلومتری از مسیر اصلی توسط هواپیماهای اکتشاف پیدا شدند. خوشبختانه هر سه نفر از این تجربه‌‌ی سخت جان سالم به در بردند.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی دنیا , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی در دنیا , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی , خطرات مسابقات اتومبیلرانی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.